זאב אלקין
זאב אלקיןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

השר להגנת הסביבה, ירושלים ומורשת זאב אלקין (הליכוד) הגיב לדברי הנשיא דונלד טראמפ ולפיהם החליט "לתת סיכוי לשלום" בטרם יודיע על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים.

"אני מצר מאוד על כך שהנשיא טראמפ בחר לעכב את מימוש הבטחת הבחירות שלו להעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים בגלל אשליה שעם ההנהגה הפלסטינית הנוכחית ניתן לקדם תהליך שלום אמיתי", אמר אלקין.

''כל מי שרואה את ההסתה הבלתי פוסקת ברשות הפלסטינית, את הסירוב של אבו מאזן להפסיק את תשלומי המשכורות למחבלים, את בחירתו של מחבל עם דם על הידיים לתפקיד ראש העיר הגדולה ביותר ברשות הפלסטינית, חברון, ולאחרונה גם חיבוקי האחווה והפיוס עם מחבלי חמאס, מבין שהדבר האחרון שניתן לצפות מאבו מאזן ואנשיו זה קידום השלום", הוסיף השר.

כאמור, נשיא ארצות הברית טראמפ אמר הלילה (ראשון) כי הוא מעוניין לתת סיכוי למאמציו להגיע להסכם שלום בין הישראלים לפלסטינים לפני שישקול את העברת השגרירות מתל אביב לירושלים.

"אני רוצה לתת לזה הזדמנות לפני שאחשוב על העברת השגרירות לירושלים", אמר טראמפ בראיון לתכנית הטלוויזיה החדשה של מושל ארקנסו לשעבר מייק האקבי.

"אם נוכל לעשות שלום בין ישראל, אני חושב שזה יוביל בסופו של דבר לשלום במזרח התיכון, וזה חייב לקרות", הוסיף הנשיא. כשנשאל אם יש פרק זמן להעברת השגרירות, השיב טראמפ: "נחליט בנושא בעתיד הלא רחוק".