סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, יצא בהפגנתיות ממשחק פוטבול בין סן פרנסיסקו 49' לבין אינדיאנה קולטס אמש (ראשון), לאחר ששחקני ה-49' כרעו ברך בזמן השמעת ההמנון.

כריעות הברך בליגת הפוטבול בזמן השמעת ההמנון מביעות מחאה – בעיקר של שחקנים שחורים – על הרג שחורים בידי שוטרים.

מרבית הציבור סבור – כמו הנשיא, דונלד טראמפ – שלמחאה אין מקום, והנושא הפך מוקד למתח בין דמוקרטים ורפובליקנים, ובין שחורים ולבנים.

בתקשורת האמריקנית טוענים שמדובר בתרגיל תקשורתי שהנשיא תכנן מראש עם סגנו – אך טראמפ מכחיש זאת.

פנס היה בלאס וגאס בשבת, כדי לחלוק כבוד להרוגי הטבח שבוצע שם ביום ראשון בשבוע שעבר. כעבור 24 שעות היה במדינת אינדיאנה, במרחק כ-3,000 ק"מ ממזרח ללאס וגאס, במשחק הפוטבול. לאחר שפנס עזב את המשחק, טס בחזרה לקליפורניה, במרחק של כ-3,400 מערבה.

מבקרי הנשיא טוענים שזה לא הגיוני שפנס היה טס עד לאינדיאנה בשביל משחק פוטבול אם לא היה לו מניע נסתר כלשהו. טראמפ צייץ היום שהנוכחות של פנס במשחק תוכננה הרבה זמן מראש. תומכי גירסה זו מציינים שפנס היה מושל אינדיאנה, וכי היה מדובר במשחק מיוחד שבו נפרדו האוהדים מהשחקן הוותיק פייטון מנינג.

לאחר שעזב את המשחק צייץ פנס: "עזבתי את המשחק של הקולטס היום בגלל שהנשיא ואני לא נכבד כל אירוע שמבזה את חיילינו, את הדגל שלנו ואת ההמנון שלנו".

טראמפ מיהר לקחת קרדיט על המהלך: "ביקשתי מסגן הנשיא פנס לעזוב את האצטדיון אם שחקנים כלשהם יכרעו ברך, ויבזו את מדינתנו. אני גאה בו ובגברת השנייה, קרן", צייץ מייד אחרי פנס. היום (שני) ציין הנשיא בציוץ כי פנס זכה ל"שבחים מרובים" על המהלך שלו.