הביא מדליה. אורי ששון
הביא מדליה. אורי ששוןצילום: איגוד הג'ודו

"העובדה שיש עם שלם שמביע הערכה והתרגשות בכל פעם שאנחנו עולים על המזרן וברקע מתנגן המנון 'התקווה', עושה לנו תחושה טובה ונעימה", כך אמרו היום (שני) צמד הג'ודוקאים הישראלים, אורי ששון ושגיא מוקי עם נחיתתם ארצה לאחר הצלחתם האדירה בגרנד פרי טשקנט.

כזכור, צמד הג'ודוקאים זכו באליפות היוקרתית שהתקיימה באוזבקיסטן, במדליות זהב בקטגוריה שלהם, זכיה שאינה מובנת מאליה נוכח הפציעות אותם סחב מוקי והשיא אליו הגיע ששון עם זכייתו במדליית ארד במשחקים האולימפיים בריו שבברזיל.

ששון, שגם חזר מפציעה ארוכה בחר להחמיא לחברו למשלחת הישראלית, הג'ודוקא מוקי כשאמר, "שגיא עבר תקופה מאוד לא פשוטה, הוא סיים חמישי במשחקים האולימפיים בריו שבברזיל עם גב כואב, זה מעיד על החוזקה שלו - זה משהו שמעטים יכולים לעשות, אני מאוד גאה בו".

על הסיכויים שלו עצמו לזכות במדליות נוספות כבר בעתיד הקרוב ובכלל אולי כבר לפנטז על כך במשחקים האולימפיים שיתקיימו בטוקיו, אמר ששון: "לא ציפיתי שזה יקרה כל כך מהר, אבל ראיתי את המתחרים וידעתי שאני יכול לעשות את זה. זו פתיחה מעניינת לשנה החדשה".

בהמשך התבקשו צמד הג'ודוקאים לנסות ולהסביר מה עובד בענף שלהם שלא עובד בענפים האחרים הפופולריים יותר, ענפי הכדורסל והכדורגל בה המשלחת הישראלית נוחלת כל שנה אכזבה גדולה יותר מקודמתה.

"לאחרונה היו זכיות מאוד מרשימות. לא רק אנחנו, גם טל פליקר רשם הישג יפה, ארטיום דולגופיאט הישג מצוין. יש פער בין הספורט הקבוצתי לספורט האישי. זה לא תפקידי לקחת עמדה בדבר הזה", אמר ששון שהוסיף, "אני לא יודע לגביהם, אני יודע שאנחנו עובדים מאוד קשה עם שאר הצוות המקצועי. זו התמסרות טוטאלית, ועם עבודה קשה רואים תוצאות".