הפגייה החדשה בהדסה עין כרם
הפגייה החדשה בהדסה עין כרםצילום: דוברות בית החולים הדסה

השבוע נחנכה פגייה חדשה לטיפול נמרץ ביילוד בבית החולים הדסה עין כרם. היחידה, המתקדמת מסוגה בארץ, ממוקמת בבניין אם וילד, בקירבה אל מחלקות היולדות השונות.

פרופ' סמדר אבן טוב, מנהלת יחידת פגים ויילודים בהדסה עין כרם, מסבירה על ייחודה של הפגייה החדשה. "היחידה מונה שמונה עמדות טיפול נמרץ שתשתיתן כוללת לא רק ציוד מתקדם המותאם למטופלים הצעירים שלנו, אלא אף מאפשרת למשפחות להיות צמודות לתינוקות ולקחת חלק פעיל בטיפול בהם, גם כאשר הם שוהים במסגרת טיפול נמרץ, כמדיניות מאוד ייחודית וחדישה בעולם".

"יחידה זו היא ראשונה מסוגה בארץ", מדגישה פרופ' אבן טוב, "ונמצאת בחזית העולמית באופן תפיסת הטיפול המודרני ביילודים חולים. בכל חדר שוהה פג אחד בלבד, דבר המאפשר תנאי טיפול נאותים, מתקדמים, וכן הפחתה משמעותית בסיכון לזיהומים".

בנוסף ליחידה זו, ממשיכה לפעול יחידת ההמשך בפגייה, יחידת הביניים, המאפשרת טיפול, השגחה והכנה של התינוקות ומשפחותיהם לקראת השחרור הביתה.

פרופ' בני בר-עוז, מנהל המחלקה ליילודים וטיפול נמרץ ביילוד במרכז הרפואי הדסה מוסיף כי "יש סמליות גדולה בכך שבהדסה השקנו את הפגייה החדשה עם פתיחת השנה החדשה. היעדים שלנו בפגיות של בית החולים הדסה, הם המשך הובלת הטיפול בפגים, במצויינות, במסירות ובמקצועיות מהגבוהות בארץ. ברשותינו הצוותים הטובים ביותר, המיכשור המתקדם ביותר ועם פתיחת הפגייה החדשה – גם התנאים הטובים ביותר לפגים ולבני המשפחות".