מטיילים בבנימין
מטיילים בבנימיןצילום: תיירות חבל בנימין

פסטיבל גיבורי התנ"ך בבנימין הסתיים בהצלחה: מעל 40 אלף איש גדשו את אתרי התיירות השונים ופגשו את דמויותיהם המרתקות של אלישע הנביא, אברהם אבינו, חנה, שמואל וגם את שארה בת אפרים.

בכל אתר תיירות בבנימין, חיכתה פעילות מיוחדת למטיילים ולמשפחות שהגיעו: טיול בעקבות אלישע הנביא וחיפוש דובים, בנייה בלבני בוץ עם שארה בת אפרים – בונת הערים, אירוח באוהלו של אברהם אבינו, עליה למקום המשכן בעקבות חנה בשילה הקדומה, וחוויה לאור דמותו של שמואל הנביא ביקב פסגות ובכפר העברי הקדום הסמוך.

חניוני הפיקניק והמעיינות התמלאו גם הם במטיילים שהגיעו לחגוג את חג הסוכות בטבע למרות מזג האוויר ההפכפך, שהיה קייצי ברובו אך גשום בחלקו.

לאתר שילה הקדומה הגיעו למעלה מ-8,000 מטיילים שנהנו מפעילות הרחוב המקראי בו נהנו המבקרים ממלאכות קדומות כקדרות, קליעת סלים, דריכת ענבים, וכתיבה בכתב עברי קדום על חרסים. אל האתר הגיעו גם קבוצות מרחבי העולם- מצרפת מחוף השנהב ועוד. התיירים התרגשו במיוחד לראות את סיפור העיר התנכי"ת ומקום המשכן מתעורר לחיים עם אלפי מטיילים.

בתוך כל אלה התקיים גם מרתון התנ"ך הבינלאומי מראש העין לשילה הקדומה, אשר משך אליו למעלה -מ-3,000 רצים מכל העולם שהשתתפו במקצים השונים וכן עוד אלפי מבקרים ובני משפחות הרצים שהצטרפו להפנינג סיום המרתון הססגוני שהתקיים בשילה הקדומה.

המרתון שהתקיים זו השנה השלישית, מבוצע בשותפות של משרד התיירות, משרד התרבות והספורט וקרן קיימת לישראל.