יהודים בתפילה בקבר יוסף
יהודים בתפילה בקבר יוסףצילום: דובר צה''ל

כ-1,000 יהודים התפללו הלילה (רביעי) בקבר יוסף בעיר שכם, ביניהם יו"ר ועידת הנשיאים של ארה״ב, מלקולם הונליין, העומד בראש ארגון הגג המאגד את הארגונים היהודיים בארה״ב מול הממשל האמריקאי.

כניסת המתפללים תואמה מראש ואובטחה על ידי כוחות צה''ל מהחטיבה המרחבית שומרון, משמר הגבול ומשטרת ישראל.

במהלך התפילות נזרקו אבנים וצמיגים בוערים לעבר כוחות הביטחון אשר הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. כתוצאה מהירי פלסטיני אחד נפצע באורח קל.

יוסי דגן ומלקולם הונליין בקבר יוסף, הבוקר
יוסי דגן ומלקולם הונליין בקבר יוסף, הבוקרצילום: רועי חדי

"אנחנו שמחים גם היום להתפלל על קברו של יוסף הצדיק ולזכות את הרבים בכניסה לקבר בעיצומו של חג הסוכות", אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון. ״אולם השמחה מהולה בעצב. צר לנו על כך שהכניסה נעשית שוב בחשכת הלייל, כגנבים בלילה במקום לאור היום בשמחה כפי שראוי.

״צר לנו שגם היום הממשלה ממשיכה לדדות לעבר בנייה אמיתית ביו״ש ובירושלים במקום שנרים סוף סוף ראש ונממש את ריבונותנו. אני מקווה שאחינו בארה"ב יזכרו כי זהו כור מחצבתם כפי שהוא כור מחצבתנו ויעבירו לממשל ארה"ב את המסר הנכון״, הוסיף דגן. ״לא נקבל הגבלות ואיסורים על בנייה בארץ ישראל".

חברון
חברוןצילום: דובר צה"ל

ביומיים האחרונים ביקרו בחברון כ-40,000 יהודים והשתתפו באירועי היישוב היהודי שאובטחו על ידי כוחות החטיבה המרחבית ״יהודה״, משמר הגבול ומשטרת ישראל והתקיימו בשקט ובביטחון, ללא אירועים חריגים.

כמו כן, במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, שב״כ, מג״ב ומשטרת ישראל באיו״ש חמישה ערבים מבוקשים אשר חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות. המבוקשים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.