נתניהו: החלטת טראמפ - הזדמנות לתיקון הסכם הגרעין

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) בישיבת שרי הליכוד כי יקדם פתרון לכבישים העוקפים בהקדם - גם אם יידרש לצורך כך קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה.

הדברים נאמרו בתגובה למתקפה על נתניהו מצידם של מספר שרים בליכוד, בלחצו של ראש מועצת שומרון, יוסי דגן הפועל בנושא זה כבר תקופה ארוכה.

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, אמרה לנתניהו, "יש 10 מליארד שקלים שהמדינה לא השתמשה בהם. הכבישים העוקפים הם עניין של הצלת חיים. יש דרך לפתור את זה וצריך לפתור את זה".

ראש הממשלה הבטיח בישיבה לקיים דיון בקבינט וגם בממשלה בנושא הבניה ביו"ש וכן בנושא הסכם הפיוס שנחתם בין הרשות הפלסטינית ובין חמאס.

את ישיבת הממשלה השבועית פתח ראש הממשלה נתניהו בדברי ברכה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ על החלטתו שלא לאשרר את הסכם הגרעין עם איראן.

"החלטתו של הנשיא טראמפ יצרה הזדמנות לתקן את הסכם הגרעין וגם הזדמנות לעצור את ההשתלטות האיראנית באזורנו", אמר נתניהו, "צריך לנצל את ההזדמנות שהחלטת הנשיא טראמפ יצרה על מנת לשפר את ההסכם או לבטלו".

בהמשך הדברים בירך נתניהו את טראמפ גם על ההחלטה להטיל סנקציות על משמרות המהפכה של איראן, וציין כי מדובר ב"זרוע טרור" של המשטר האיראני.

נתניהו התייחס במרומז גם לבחירה המפתיעה של אודרי אזולאי, לשעבר שרת התרבות הצרפתית, למזכ"לית אונסק"ו, "בסוף השבוע הנחיתי את משרד החוץ להיערך ליציאה של ישראל מארגון אונסק"ו, אנחנו מקווים שהארגון ישנה את דרכו אך איננו תלוים בכך תקוות. ההחלטה שלנו לעזוב את הארגון עומדת בעינה ומתקדמת לביצוע".

בסיום הדברים התייחסו נתניהו והשר זאב אלקין למורשת מחתרת ניל"י ומשפחת אהרונסון, ולתקציב הממשלתי שגוייס לצורך שיקום ושיפוץ המוזיאון בבית אהרונסון בזכרון יעקב.