יצרנית המטוסים המובילה בואינג הודיעה על מתן חסות בגובה של 2 מיליון דולר לתחרות GoFly הבינלאומית.

בחברה מסבירים כי יוזמת GoFly, נועדה להעצים ולעודד את הדור הבא של ממציאים, הוגים, מפתחים ומעצבים, לקחת על עצמם את אחת ההזדמנויות השאפתניות והמרגשות ביותר של ימינו: לגרום לאנשים לעוף, תוך מינוף ההתפתחויות האחרונות בתחום הנעה, אנרגיה, חומרים קלים, מערכות בקרה ויציבות ועוד.

בואינג קוראת לצוותים ולבודדים מכל העולם לייצר מכשיר טיסה אישי ופשוט לשימוש: על התקן הטיסה האישי להיות בטיחותי, קומפקטי, שקט ומותאם לתנאים עירוניים, בעל יכולת להמריא ולנחות, לטוס אנכית ולשאת אדם באוויר לטווח גדול מ-30 ק"מ, ללא תדלוק או טעינה.

גרג היסלופ, מנהל חטיבת הטכנולוגיה של בואינג: "בואינג ממשיכה לעצב את עתיד התעופה והחלל באמצעות חדשנות וטכנולוגיות מתקדמות. תחרות ה-GoFly פוגשת את אחת המטרות החשובות ביותר שבואינג רואה מול עיניה, לשמש השראה לאנשים ברחבי העולם. אנו נרגשים לראות כמה שיותר אנשי חזון באתגר השאפתני והמרגש הזה".

לדברי גוון לייטר, מנכ"ל :GoFly, "ניתן לומר כי אין חלום אוניברסלי יותר מחלומו של האדם לדעת לעוף. GoFly תהפוך את החלום הזה למציאות. התחרות תביא לאימוץ פתרונות חדשניים תוך הרחבת הרצון לחקור את הלא נודע ולדחוף את עצמנו לגבהים חדשים. היום אנו רואים מטוסים בשמיים, בעוד שנתיים נראה אנשים".

הרשמה לתחרות נפתחה ב- SAE 2017 AeroTech והפרס לקבוצה הזוכה הינו 2 מליון דולר. פרסי התחרות יוענקו בשלושה שלבים: בשלב הראשון יוענקו הפרסים על בסיס מפרטים טכניים כתובים, בשלב השני הצוותים עם אבי הטיפוס הטובים ביותר יזכו בפרס, ובשלב האחרון, עם סיום התחרות בסתיו 2019, יחשף הזוכה בפרס הגדול. השלב הסופי יישפט על ידי צוות של מומחים מטעם בואינג וארגונים מובילים אחרים.

חברת בואינג הינה היצרנית המובילה בעולם של מטוסים מסחריים וצבאיים, טכנולוגיות חלל ומערכות הגנה. לקוחותיה מונים גופים ממשלתיים, גופי ביטחון וחברות תעופה מסחריות רבות ברחבי העולם.

חובבי תעופה וטכנולוגיה, אנשי אקדמיה, מהנדסים וסטודנטים מוזמנים להגיש את רעיונותיהם ולהשתתף בתחרות. ההרשמה הראשונית פתוחה עד לתאריך 4 באפריל, 2018.