מייק פנס
מייק פנסצילום: רויטרס

ארה"ב עדיין סוערת נוכח הגילויים אודות התייחסותו של מפיק-העל ההוליוודי הארווי ויינשטיין לנשים.

ד"ר סבסטיאן גורקה, מי ששימש עד לא מזמן יועץ מיוחד לנשיא, דונלד טראמפ, מציע ללמוד מהפרשה – ולאמץ, בפועל, גישה הדומה לאיסור הייחוד של היהדות.

גורקה העלה ציוץ עם תמונות של ויינשטיין ושל סגן הנשיאף מייק פנס, בליווי הערה: "אם ויינשטיין היה שומר על הכללים של סגן הנשיא פנס למפגשים עם בנות המין השני, אף אחת מאותן נשים אומללות לא היתה נפגעת".

גורקה התייחס לדבריו של פנס בראיון ב-2002, בו הבהיר כי לעולם לא יאכל ארוחת ערב בשניים, עם אישה שאינה אשתו, וכי באירועים שבהם מגישים אלכוהול ו"אנשים מתנהגים בצורה פרועה", הוא מקפיד תמיד לשמור את אשתו לצידו.

הציוץ של גורקה עורר ביקורת, כצפוי, ממחנה השמאל, ובאתר Salon טענו שגישתם של גורקה ופנס מצדיקה, למעשה, התנהגות בלתי ראויה של גברים, ופוטרת אותם מאחריות למעשיהם.

לפני שלושה חודשים הזמין ה"ניו יורק טיימס" הליברלי סקר שבדק איך הכללים של פנס מתקבלים באוכלוסייה הכללית. התברר שיותר ממחצית הנשים – 53% – וכ-45% מהגברים מסכימים עם הכלל של פנס, כשמדובר בארוחת ערב. רק 35% מהנשים ו-43% מהגברים אמרו שארוחה כזו – שבה גבר סועד ביחידות עם מי שאינה אשתו – מקובלת עליהם.

לגבי נסיעה יחד במכונית, 47% מהנשים ו-58% מהגברים אמרו שהדבר ראוי, בעוד 38% מהנשים ו-37% מהגברים אמרו שאינו ראוי.

באשר לפגישות עבודה, 63% מהנשים ו-66% מהגברים חשבו שהדבר מותר, ורק 25% מהנשים ו-22% מהגברים סברו שאינו ראוי. בקרב הגברים, נמצא הבדל בין גישתם של רפובליקנים ודמוקרטים לנושא. בעוד ש-62% מהראשונים סברו שפגישות עבודה אחד-על-אחת הן ראויות, 71% מהאחרונים סברו כך.