שמחון בורח הערב לבלאט
שמחון בורח הערב לבלאטצילום: דודי אוחיון, מנהלת הליגה

משהו לא טוב עובר על הפועל חולון בעונה שרק החלה. הקבוצה הסגולה שהתחזקה בפגרת הקיץ במטרה ללכת העונה עד הסוף בשתי זירות במקביל, ליגת העל הישראלית והמפעל האירופי - ליגת האלופות של פיב"א, לא מצליחה עדיין לנצח אחרי עוד הפסד הערב (ראשון) במסגרת המחזור השני של ליגת העל שבכדורסל.

בפעם האחרונה שנפגשו הפועל חולון והפועל אילת, ניצחה הקבוצה הדרומית שהייתה לקבוצה היחידה שלא הפסידה לחולון בעונה אשתקד בתום הארכה בתוצאה 81:84. הערב שוב נפגשו השתיים ושוב יצאה חולון עם הפנים בין הידיים ואילת עם הנקודות במלואן.

אחרי שפתחה את העונה עם הפסד במחזור הראשון להפועל ת"א שמחקה פיגור דו ספרתי, ונתקלה שוב בחוסר מזל גם במשחק הראשון במסגרת האירופית מול מורסיה הספרדית לה הפסידה בתוצאה 76:78, הגיעה הערב חולון אל אולמה הביתי למשחק הבית הראשון לעונה, ושוב יצאה עם הפסד, הרביעי ברציפות בכל המסגרות כשהודחה ברבע גמר גביע ווינר סל בידי גלבוע גליל.

במשך שלושה רבעים היו שתי הקבוצות צמודות זו לזו, אך אז הגיע הרבע הרביעי והמכריע במשחק ואיתו מייק רוסאריו שהפציץ 6 שלשות ללא החטאה מחוץ לקשת ושלח את אילת חזרה דרומה עם הניצחון הראשון שלה לעונת 2017/18 בליגת העל שבכדורסל אחרי 89:82.

המשחק הערב היה בין שתי הקבוצות שסיימו את העונה הסדירה אשתקד בליגת העל שבכדורסל במקום הראשון והשני, שתיים שהפסידו לשתי הקבוצות התל אביביות במחזור הראשון של העונה החדשה - להפועל ת"א ולמכבי ת"א.

חולון שהדיחה את הפועל אילת מגביע המדינה בעונה שעברה, שוב לא מצליחה לנצח אותה במסגרת הליגה.