וודי אלן
וודי אלןצילום: רויטרס

הבמאי היהודי הוותיק וודי אלן הביע היום (ראשון) צער על הפרשייה שחיסלה את הקריירה של מפיק העל ההוליוודי, הארווי ויינשטיין, והביע חשש מהיווצרות אווירה של ציד מכשפות.

הפרשייה "עצובה לכל המעורבים", אמר אלן ל-BBC. "היא טרגית עבור הנשים המסכנות שהיו מעורבות, עצובה עבור הארווי שהחיים שלו כל כך דפוקים. אין בזה מנצחים, זה רק מאוד מאוד עצוב וטרגי עבור הנשים המסכנות ההן שהיו צריכות לעבור את זה".

"לא היית רוצה שזה ייצור אווירת ציד מכשפות... שבה כל בחור במשרד שקורץ אל אישה מייד צריך להתקשר לעורך דין בכדי להגן על עצמו", הוסיף. "גם זה לא בסדר. אבל כן, היית מקווה שמשהו כזה יוכל להפוך לדבר שמועיל לאנשים, במקום שזו תהיה רק סיטואציה עצובה או טרגית".

אלן אמר ששמע שמועות על ויינשטיין, עמו עבד על מספר סרטים, אך לא יותר מזה. "אף אחד לא ניגש אלי או סיפר לי סיפורי זוועה ברצינות של ממש", הסביר. "והם לא היו עושים את זה, כי אתה לא מתעניין בזה. אתה מעוניין לעשות את הסרט שלך. אבל אתה כן שומע מיליון שמועות רבות דמיון כל הזמן. וחלק מתבררות כנכונות, וחלק – רבות מהן – הן סתם סיפורים על השחקנית הזו או השחקן הזה".

אלן עצמו עמד בעבר במרכזן של האשמות קשות ביותר, שהועלו על ידי אשתו לשעבר, מיה פארו. אלן התגרש מפארו ונשא לאישה את סון-יִי פרווין, בתה המאומצת של פארו, שגדלה בביתם המשותף. סון-יִי היתה אז בת 19, ואלן היה באמצע שנות ה-50 שלו. השניים מגדלים כעת שתי בנות מאומצות.