עזרא נאווי
עזרא נאוויצילום: Yonatan Sindel/Flash90

תלונה שהגיש ארגון "עד כאן" נגד התנהלותה של פרקליטות מחוז ירושלים בתיק עזרא נאווי נמצאה מוצדקת, כך מדווח הבוקר (שני) "ישראל היום".

את התלונה הגישו אנשי "עד כאן" בתחילת חודש יוני האחרון, לאחר שלטענתם פרקליטות מחוז ירושלים לא השיבה למספר פניות של הארגון בנוגע להתפתחויות בתיק.

לטענת הארגון, אף שלפני שנה וחצי נחשף על ידי תחקירן שלהם כי פעיל השמאל הקיצוני נאווי הסגיר פלשתיני שמכר אדמות ליהודים לידי הביטחון המסכל הפלשתיני, ביודעו שהדבר עשוי להסתיים במותו או בפגיעה חמורה בו, הפרקליטות "גוררת רגליים" ולא מקדמת את התיק.

במכתב תגובה, ששלח נציב הביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות, דוד רוזן, הוא כתב: "הגעתי לכלל מסקנה שתלונך מוצדקת וכי פרקליטות ירושלים לא התנהלה כראוי משלא השיבה למכתביך השונים". עוד ציין נציב הביקורת: "מצאתי לנכון להמליץ על חידוד וקביעת נוהלי עבודה משופרים בפרקליטות, על מחוזותיה השונים, בכל הנוגע למענה לפניות מן הציבור, שיהא בהם למנוע הישנות מצבים שבהם פניות שונות יתויקו בתיק הפרקליטות ללא כל התייחסות נוספת מצד הפרקליט המטפל, ומבלי שניתן להם מענה הולם בכתב".

מנגד, במכתב של הפרקליטה המלווה, עו"ד נורית ליטמן, היא טענה כי מדובר ב"טעות משרדית" והצרה על כך.

נציין כי כשבוע לאחר שארגון "עד כאן" הגיש את תלונתו, פורסם כי הפרקליטות החליטה להגיש נגד נאווי כתב אישום בכפוף לשימוע בעקבות הפרשה.

מארגון עד כאן נמסר: "זהו לא סוד שפרקליטות המדינה גוררת רגליים מרגע שחשפנו את המקרה לפני כשנה וחצי... הביקורת שמעבירה הנציבות על התנהלות הפרקליטות צריכה להדליק נורות אזהרה ולעורר את השאלה, מדוע מתנהלת הפרקליטות כך דווקא במקרה זה? בשורה התחתונה, עזרא נאווי, שהתוודה מול עדשת המצלמה הנסתרת בהסגרת פלשתיני שמכר אדמות ליהודים לידי הרשות הפלשתינית, ביודעו מה הגורל צופן לו, מסתובב חופשי וממשיך את פעילותו באין מפריע. הנחנו בפני מערכות אכיפת החוק את כל ההוכחות והעדויות שהן צריכות על מנת להכניס אותו כבר לכלא. למה עוד הם מחכים?"

מפרקליטות מחוז ירושלים נמסר: "כפי שעולה ממכתבו של הנציב, פרקליטות המחוז השיבה לפנייתו הטלפונית של נציג ארגון עד כאן. עם זאת, מצא הנציב פגם בכך שפניותיו בכתב לא נענו. בהתאם לכך, אנו פועלים כהמלצת הנציב לחידוד נוהלי העבודה, ובפרט הצורך להשיב גם בכתובים לפניות ולא להסתפק במענה טלפוני"