סמל ליאור אטאל
סמל ליאור אטאלצילום: דו"צ

בשבת האחרונה בשעות הצהריים, הגיע למעבר חיזמא רכב אשר עורר את חשדם של הלוחמים.

"המאבטח שהיה איתנו במעבר ואני שמנו לב שהרכב עבר כבר יותר מפעם אחת במעבר היום והעלה את חשדנו", מספרת סמל ליאור אטאל, מכ"ית ביחידת המעברים שהייתה אחראית על המעבר באותה משמרת.

"ביקשנו מהנהג לעצור בצד כדי שנעשה בדיקה מעמיקה ברכב, הרגשתי שתהיה תפיסה באירוע הזה אבל לא הנחתי כמה משמעותית וגדולה היא תהיה".

ברכב נתפסו שלושה ערבים שוהים בלתי חוקיים. "אנחנו מרגישים סיפוק אדיר לאחר אירועים כאלה, לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם לא היינו עוצרים את הרכב".

סמל ליאור אטאל התגייסה לפני כשנה לגדודי המעברים של המשטרה הצבאית ומאז סייעה בהרבה תפיסות. עם זאת, את אירוע זה היא מתארת כתפיסה הכי משמעותית שלה. "אני מרגישה הצלחה וגאווה גדולה בעקבות האירוע הזה".

בתחילת מסלולה הצבאי של ליאור, היא לא הרגישה מחוברת לתפקיד זה ואף ניסתה לעבור לתפקיד אחר. אך לפני מספר חודשים, ליאור עברה אירוע מטלטל במשמרת שהייתה בו כאשר הגיח אדם למעבר וניסה לדקור את החיילים ששמרו בנקודה.

"מאז האירוע כל הגישה שלי השתנתה", היא מדגישה, "אנחנו מהווים קו הגנה ראשון. אנחנו מזהים אירועים ואנשים חשודים, מתפעלים אירועים ופועלים בכל עת לשמירה על ביטחון תושבי המדינה שלנו".

בעקבות אירוע זה ליאור החליטה לממש את חלומה ולעבור לתפקיד פיקודי. כיום, לאחר קורס המ"כים היא מפקדת על כיתת לוחמים ולוחמות "יש מספר דברים שחשוב לשים עליהם דגש כמפקדת, בעיקר חשוב לי לתת לחיילים כמה שיותר מוטיבציה לתפקיד, כי אני מאמינה בחשיבותו ואני זוכרת כיצד אני התחלתי את השירות שלי ואיפה אני היום".