בני ובנות המצווה חגגו עם הנשיאאלירן אהרון

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ורעייתו נחמה, ערכו היום (שני) בבית הנשיא, מפגש חגיגי ל-28 יתומים ויתומות צה"ל וכוחות הביטחון, בהגיעם לגיל בר ובת מצווה.

באירוע נשאו דברי ברכה נשיא המדינה, הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט ויו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל תמי שלח.

בין הנערים והנערות נכחו גם שלו בוטבול, בנו של מוטי ז"ל, שנהרג באסון בכפר גלעדי במלחמת לבנון השניה, סילאן טאפש בנו של עאדל ז"ל ויובל ישראלי ביתו של רמי ז"ל שנהרגו באסון הכרמל, יובל כוכבא ביתו של רן (יהושע) ז"ל, ג'האד נזאל בנו של ואסים ז"ל, ואלה רם ביתו של אלעד ז"ל שנפלו במלחמת לבנון השניה ומאיה קידר ביתו של דולב ז"ל שנפל במבצע צוק איתן.

"נחמה ואני מאוד נרגשים ביום זה לקבל את פניכם," פתח הנשיא את דבריו והוסיף: "בגיל זה אתם הופכים להיות ברי מצווה, מחויבי מצווה, עם זכויות וחובות. הבגרות שלכם התחילה עוד משחר נעוריכם, מהיום שפקד את המשפחה האסון הגדול, היום שבו איבדנו את אחד מהוריכם. אנחנו יודעים איזו דרך עברתם על מנת להתגבר על כל הקשיים שעמדו בפניכם כשנותרתם בלי אדם כה אהוב, שהוא גם מדריך, חונך, מחנך ומורה דרך".

הנשיא הוסיף וציין כי "אלו הם הדברים שהארגון בא למלא - את אותו החסר, עד כמה שאפשר, ואנחנו מלאי ההערכה על כך. כאן יש לנו הזדמנות להשתתף בשמחה זו, שהיא מהולה בצער ובכאב שהיה נחלתכם בשלב כזה או אחר, מי בגיל קטן שכמעט ולא יכול היה להבין את גודל השבר ומי מכם אשר למד להבינו במשך השנים או שהיה חלק מאותה חוויה איומה".

"אנו שמחים על היכולת שלנו להיות איתכם ברגע החשוב, לא במקום ההורה, אלא יחד איתו, כשהוא נמצא כל הזמן בליבכם, בליבנו, שהם הרי בנינו שבזכותם כולנו ממשיכים לחיות את חיי השגרה שלנו כאן. שתמיד יהיו שמחות בחייכם", סיכם הנשיא ריבלין.

הנערים והנערות סיפרו על משמעות המעבר לגיל בר ובת המצווה עבורם. ענבר כהן, מפרדס חנה, אמר: "משמעות קבלת המצוות עבורי היא קבלת אחריות. אני כבר יכול להחליט בשביל עצמי". יובל ישראלי הוסיפה, "כעת יש יותר אחריות, ואנחנו יותר בוגרים. האחריות בבית גדלה ואיתה גם הזכויות". עוד סיפרו הנערות והנערים על חגיגות בר ובת המצווה השונות אותם מתכננים יחד עם משפחותיהם וגם סיפרו על החגיגות שארגון אלמנות ויתומי צה"ל יקיים עבורם.

הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט שהגיע לאירוע אמר לבני ובנות המצווה, "מגיל בר ובת המצווה אתם נדרשים ליותר אחריות. הכרתי חלק מהאבות שלכם ומה שאפיין אותם מעבר לאהבה הגדולה למשפחה - לכם, זו האחריות הגדולה לביטחון המדינה, מה שאנו ממשיכים לעשות. אותה אחריות שאתם ואתן לוקחים מהיום קדימה, אפיינה מאוד את האבות שלכם ואנו זוכרים אותם ביום הזה".

"אני רוצה לאחל לכם ולכן שתמשיכו לחלום ולכוון גבוה ולהמשיך לממש את היכולות שלכם והאתגרים שלכם ואת השאיפות שלכם. תעשו את הכי טוב שאתם יודעים כדי להשפיע כל אחד על גורלו וגם לתרום לסביבה, זה גם אחד הדברים שמייחדים את המעבר לבגרות - הרצון להשפיע במעגל רחב יותר גם על המשפחה וגם על החברה שכולנו שותפים בה ומנסים להפוך אותה לטובה יותר", הוסיף הרמטכ"ל.

עוד לפני המפגש בבית הנשיא הגיעו בני ובנות המצווה לתפילה משותפת בכותל המערבי.