איוב קרא
איוב קראצילום: חזקי ברוך

שר התקשורת איוב קרא, כינס בצהריים (שלישי) מסיבת עיתונאים שמטרתה היה העיסוק בפיצול ערוץ 2, אבל נדרש בעיקר לשאלה מדוע הוא מבקש לסגור את תאגיד השידור הציבורי.

"עמדתי האישית ברורה וחד משמעית – יש לסגור את התאגיד ולהפסיק לבזבז את כספי הציבור. התקציב השנתי של התאגיד עומד על כ-800 מיליון שקלים, כאשר אחוז הרייטינג הממוצע עומד 1.5% בלבד, הסביר קרא.

הוא הוסיף כי "במהלך החצי השנה האחרונה חיכינו שתהיה תפנית משמעותית באופי התכנים. כמו כן פניתי למנכ"ל התאגיד בבקשה למצוא את הדרך כיצד לשדר את משחקי הספורט, דבר שיכל לסייע רבות לעליית הרייטינג. מה שווה טלוויזיה ציבורית שלא משדרת משחקים לאומיים לציבור בישראל? האם זה אופייה של טלוויזיה ציבורית שהציבור הוא שמממן אותה?".

קרא אמר כי לדעתו יש להקים "קרן השקעות בסך מאה מיליון שקלים להפקות מקור לערוצים המסחריים. כך חסכתי 700 מיליון שקלים מכספי הציבור".

בנוגע לפיצול ערוץ 2 אמר השר, "עד לפני יומיים עוד שאלו אותי - האם יהיה פיצול ? אנשים פיקפקו בביצוע המהלך. אנו מדברים כאן על יריית הפתיחה של רפורמה כוללת בשוק הטלוויזיה ועל המהלך החשוב ביותר. מדובר ברגע היסטורי חשוב ביותר בטלוויזיה המסחרית ב-25 השנים האחרונות".

הוא טען כי יפעל גם ל"הוזלה משמעותית של דמי המנוי ל"חבילת הבסיס" בהוט ויס לכ-50 שקלים. הכוונה לייצור חבילת בסיס מינימלית, כאשר כל אחד יוכל לבחור את הערוצים בהם הוא חפץ לצפות".