זירת האירוע בלאס וגאס
זירת האירוע בלאס וגאסצילום: רויטרס

חסוס קמפוס, איש הביטחון של מלון מנדליי ביי, ממנו ירה סטיבן פאדוק ורצח 58 בני אדם ב-1 באוקטובר, התראיין לראשונה מאז הטבח ומסר פרטים חדשים על השתלשלותה של התקרית הטרגית.

בראיון לתכניתה של אלן דיג'נרס סיפר קמפוס כי כשהלך במסדרון של הקומה ה-32 שמע רצף מהיר של יריות. "בהתחלה תפסתי מחסה. חשתי תחושה שורפת. הלכתי להרים את המכנס שלי וראיתי את הדם. ואז הודעתי במכשיר הקשר שלי שנורו יריות".

פאדוק ירה דרך הדלת של חדרו, ופצע את קמפוס בירך.

קמפוס סיפר שהתכוון להודיע כי נפגע אך לא רצה להפריע לתקשורת ברשת הקשר, שנועדה לתאם את התגובה לירי, ולכן הודיע על פציעתו באמצעות הטלפון הסלולרי.

קמפוס הסתתר בין קורותיה של דלת, והזהיר מהנדס בניין של המלון מפני הירי. הוא גם הזהיר אישה שהציצה מחדרה לאחר ששמעה את הירי.

זמן קצר לאחר הטבח, טענו הרשויות שקמפוס נהג בגבורה, וכי הסיט את תשומת הלב של היורה וגרם לו להפסיק לירות על הקהל, שצפה בהופעת מוסיקת קנטרי. ואולם, בשבוע שעבר טענו הרשויות שקמפוס נורה שש דקות לפני שהחל הירי על הקהל. אחר כך טענה רשת מלונות MGM, הבעלים של מנדליי ביי, שלא חלפו יותר מ-40 שניות בין הירי על קמפוס לתחילת הירי על הקהל.

קמפוס היה אמור להתראיין בכמה רשתות טלוויזיה בשבוע שעבר אולם ביטל את הראיונות ברגע האחרון, ובמשך כמה ימים דווח כי הוא "נעלם".