האזכרה הממלכתית לרחבעם זאבי
האזכרה הממלכתית לרחבעם זאביצילום: מרים אלסטר, פלאש 90


המשנה לראש עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ', תוקף את מנהלי בתי הספר בתל אביב שהחליטו שלא לציין את יום הזיכרון לרצח השר רחבעם זאבי (גנדי) הי"ד.

"כמו שכולם מצפים שתהיה הזדהות מוחלטת עם מורשת הנצחתו של רבין גם אם מישהו חלק על דעתו, כך אני מצפה שיציינו את יום הירצחו של שר בישראל שנרצח בגלל היותו שר יהודי ישראלי על ידי אויבינו", אומר קלמנוביץ' לערוץ 7.

כמי שעומד בראש ארגון נפגעי טרור אומר קלמנוביץ' כי יהודי שנרצח על ידי מחבל ובפרט שר בישראל, ראוי להנצחה. לדבריו מי שמחרים את גנדי דומה לאירופאים שמחרימים את ישראל.

"בתפקידי יצא לי לסעוד את הפצועים נפגעי האיבה מכל הגוונים. ברגע שאדם נרצח על רקע פוליטי ובפרט כשמדובר בשר בישראל אז מי שמחרים אותו דומה לאותם מדינות אירופה שמחרימים את ישראל. אותם אנשי שמאל שמדברים כל היום על שוויון הם אלה שכעת נוקטים בשיטת החרמות והגזענות.

''הם הרי לא מוכנים שמישהו לא יזדהה עם רצח רבין וכשהיה מורה שמחה הם יצאו נגדו בעוצמה, אז אני מצפה גם מהשמאל להיות הגון וישר ולא להכניס לכל דבר פוליטיקה".

על רקע תחקיר "עובדה" נגד גנדי אומר קלמנוביץ' כי גם אם באדם נדבק רבב זה לא מבטל את הצורך בהנצחת נפילתו, "אם נגלה על לוחם, שר ביטחון או רמטכ"ל שנהרג בקרב שהוא לא היה הכי טהור האם יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל לא יחול עליו? האם נעקור את שמו מהמצבה?

''לכן ברור שאדם שנהרג ונרצח על ידי אויב קוראים לו קדוש. כשאנחנו מדברים כאן על שר בישראל, אלוף בצה"ל שנרצח על ידי אויב, אסור לפקפק בהישגים שלו ולפגוע בזכרו. למיטב ידיעתי בתי הספר בתל אביב לא רק מדירים את גנדי אלא גם את יום ההוקרה לפצועי צה"ל הם לא רוצים לציין כדי לא להאדיר את הלאומיות והמיליטריזם".