"בית המשפט הפך למחוקק בעצמו"חזקי ברוך

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ ניסן סלומיאנסקי מעריך היום (שני) כי מושב החורף של הכנסת יהיה רווי בסערות.

"עושה רושם שהמושב הזה יהיה מאוד סוער. ממה שאנחנו יודעים כרגע, יגיע חוק שקשור לנושא של חקירות ראש הממשלה, חוקים שקשורים לעבודת המשטרה. "אנחנו דנים בחוק הלאום, שבו אנחנו צריכים להתמודד לא רק מול המגזר הערבי שלא מכיר במדינה, אלא גם מול חלק מחברינו. אנחנו נעמוד על זה שכולם יכירו שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי", אומר סלומיאנסקי לערוץ 7.

הוא מתייחס גם למתיחות בין הכנסת לבית המשפט העליון. "יש לנו מערכת של חוק יסוד: החקיקה שבו אנחנו מתכוונים להתוות את הגבולות בין הכנסת לבית המשפט. מה שקורה בפועל הוא, שהרשות השופטת החלה להשתלט והפכה לרשות המחוקקת הגדולה ביותר. אנחנו נצטרך לקבוע את הגבולות של בית המשפט העליון".

לדעתך יש לקדם גם את פסקת ההתגברות?

"לא צריך פסקת התגברות. אומרים שהכנסת תחוקק חוק עוקף בג"ץ. אין כזה דבר הרי - בג"ץ הוא לא מחוקק והכנסת לא צריכה לעקוף אותו. יכול להיות שבג"ץ עוקף את הכנסת ואז היא צריכה לומר לו - עד כאן. פסקת ההתגברות נולדה רק בגלל סיטואציה שבית המשפט נכנס לתחומים שאין בסמכותו ושנית הוא הפך למחוקק בעצמו".

יש משימה מיוחדת שהמפלגה שלך תעסוק בה במהלך המושב?

"יש לנו את חוק ההסדרה שהכנסת חוקקה ולא יצא אל הפועל בינתיים כי הוא תלוי בבג"ץ. הנה עוד דוגמא לחוק שחוקק בכנסת, מגיע לבית המשפט העליון ונעצר. לא יכול להיות דבר כזה".

סלומיאנסקי מעריך כי הקואליציה תצליח למלא את ימיה. "להערכתי היום כל מרכיבי הקואליציה רוצים להמשיך באותה מתכונת עד סוף הקדנציה. לכל מפלגה יש את האינטרס שלה להמשיך. גם לדעתנו, מבחינה לאומית ויהודית זו הקואליציה הטובה ביותר".