מנכ''ל 'חותם' הרב עמיטל בראלי
מנכ''ל 'חותם' הרב עמיטל בראליצילום: יונתן הלפרין

ארגון חותם מגיב למכתב ההתראה ששלחו עורכי דין מארגון 'השגחה פרטית' אל ארגון חותם ואל הרב שמואל אליהו.

במכתב מאיימים אנשי 'השגחה פרטית' להגיש תביעת דיבה נגד 'חותם' והרב אליהו בגין פרסומים שונים הנוגעים לארגון.

"ארגון 'השגחה פרטית' לקידום יהדות פלורליסטית בישראל, מתגלה בימים האחרונים כלא-ממש פלורליסטי ומנסה לסתום פיות באיומים והפחדות על תביעת דיבה", טענו בחותם.

''אולם אנחנו בארגון חותם נמשיך להביא לידיעת הציבור את הדיווחים שמגיעים אלינו, במטרה למנוע הכשלת הציבור ופגיעה בשומרי הכשרות, ונמשיך לפעול כנגד גופים הפועלים במסווה 'הלכתי' שנועד לטשטש את המציאות ולהציג בפני הציבור מצג שווא", הוסיפו.

בארגון חותם התייחסו גם לגופם של טענות השגחה פרטית. "באשר לשני הפרסומים האמורים, על פי העולה מדברי הרב שמואל אליהו, שאומתו גם בתגובת מערך הכשרות הארצי של הרבנות, נתגלתה פרצת כשרות חמורה שגרמה לכך שנמכר בשר פיגולים בחנות שעמדה תחת פיקוחה של 'השגחה פרטית'.

''ברור שיש עניין רב לציבור בהבאת דברי הרב אליהו כלשונם לשם שמירת האינטרסים המוגנים ב'חוק הונאה בכשרות', ואף לשם הגנה על זכויות צרכני הכשרות. מטעמי הוגנות אף לא הוסרה תגובת עמותת 'השגחה פרטית' לפרסומים בדף הפייסבוק של חותם", סיפרו בארגון חותם.

בנוסף התייחסו בחותם לפרסום הנוסף בגינו נשלח מכתב האיום מהשגחה פרטית. "בפרסום הנוסף ביקשנו להביא לידיעת הציבור כי שמה הקודם של העמותה היה 'השגחה פרטית לקידום יהדות פלורליסטית בישראל', דבר המעיד כאלף עדים על המגמות אותן מבקש הארגון לקדם ועל הזיקה לארגונים שונים שאין צורך אפילו לציין את שמם, ואכן תמוה מדוע שונה שמה של העמותה? מה ביקשו להסתיר מאיתנו?.

"בתגובתה המגוחכת והתכחשותה לפרסום הנ"ל עמותת 'השגחה פרטית' טועה לחשוב שתוכל להוליך שולל ציבור רחב בישראל. אולם כל מי שעיניו בראשו מבין את משמעות הדברים, אנו מזמינים את חברי העמותה לבקר באתר ארגון 'פנים' המאגד תחתיו ארגונים ליברליים, קונסרבטיביים ורפורמים כדוגמת התנועה הרפורמית, בית דניאל, התנועה המסורתית ועוד, ולקרוא שם את מטרות 'עמותת השגחה פרטית', החברה בגאון בארגון שנוי במחלוקת זה", הוסיפו בחותם.

לסיום מסרו כי "'השגחה פרטית' חופרת לעצמה במו ידיה את הבור שאליו היא נופלת, כל מה שנותר לנו לעשות הוא לעמוד מן הצד ולתת לאמת להתגלות, למען ידע הציבור וייזהר מן ההטעיה החמורה".