השר אריאל במפגש עם שוקי גלבוע לאחר הפיגוע
השר אריאל במפגש עם שוקי גלבוע לאחר הפיגועצילום: יח"צ

שוקי גלבוע, חבר כיתת הכוננות של קרית ארבע, איבד את עינו כשהסתער על המחבל שרצח את הילדה הלל אריאל בביתה בחודש יולי 2016.

בפוסט שפרסם בפייסבוק סיפר גלבוע על היחס השלילי כלפיו מצד ועדה רפואית של משרד הביטחון, שאליה הגיע כדי לבדוק האם ישנה הצדקה לפגישה עם מהנדס להתאמת רכב למי שראייתו נפגעה.

''האמת שהיה קשה לי להאמין לסיפורים המזעזעים על השפלות של נכי צה"ל בוועדות רפואיות, ועוד של כאלה שנפצעו בניסיון לחסל אויב או בניסיון להציל חיים. היה לי קשה להאמין עד שעברתי אחת!!!", סיפר גלבוע.

''נראה לי שלכולם ברור שאובדן עין גורם לאובדן חלק משדה הראיה ולאובדן של היכולת לראות בתלת מימד. כל הסיבות האלו, גם בלי להתייחס לשאר הפציעות, הן סיבות מספיקות להביא לכדי פגיעה ביכולת הנהיגה'', ציין.

לפני כחודש וחצי הגיע גלבוע לוועדה שתפקידה לקבוע האם יש לו מוגבלות המצדיקה פגישה עם מהנדס להתאמת רכב עבורו. "תוך כדי שאני מדבר ומציג בפני הוועדה את הנתונים, נעמד מולי אחד מחברי הוועדה ומתחיל להטיח בי בזלזול בוטה: 'אני לא מבין למה אתה פה, אתה מבזבז את הזמן שלנו'.

''והוא אף הפליא לנתח את מצבי במקצועיות ותמציתיות 'מופלאה', וסיים: 'אין לך שום בעיות' לא מבין למה אתה פה'''.

גלבוע מתאר כי הסאגה נמשכה עוד כמה דקות. ''כמובן שעניתי לאותו חבר ועדה שהוא מוזמן לעקור לעצמו עין ולבדוק אם זה מפריע לו לנהוג. תשובתי השתיקה אותו וגרמה לו לשבת בשקט ובהמשך לעזוב את החדר בהתרסה''.

בסופו של דבר החליטה הוועדה לדחות את בקשתו ולא אישרה לו פגישה עם מהנדס לשם התאמת הרכב. ''דבר אחד הוא להתעלם מהצרכים והבעיות של אנשים\נכים, שגם ככה מתביישים וכואבים במצבם, ועוד בוועדה שאמורה לתת מניסיונה ולהקל על הנכים בידע שברשותה. אבל להשפיל אותם ולהתייחס אליהם כאל גנבים רודפי בצע זה כבר עובר כל גבול.

''הסאגה טרם נגמרה, מאחר והוועדה נכון לעכשיו החליטה לאחר ערעור, שאין לי בעיות... הלוואי... אני מקווה שזו תהיה פעם האחרונה שמישהו נפגש בתופעה המכוערת הזו. צריך למגר אותה. אנחנו יודעים לחבק את הפצועים שלנו יפה בהתחלה. בואו נגרום שלא ינטשו אותם גם אחרי'', הוסיף גלבוע.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: ''אגף השיקום חרט על דגלו, ומיישם זאת הלכה למעשה, מתן יחס אישי וטיפול ראוי ומכבד בכל נכה ובכל נושא. יתרה מכך עובדי אגף השיקום חתומים על אמנת שירות וכן גם נערכת בקרה תמידית על איכות השירות. המקרה המדובר אינו מוכר לנו והוא ייבדק ויטופל במידת הצורך ובהתאם לממצאים''.

מפגש "בשתי עיניים"ערוץ 7
השר אורי אריאל מבקר את גלבוע בבית החולים