ח"כ שאשא ביטון: להחזיר את הממלכתיות בכנסת

יו"ר הועדה לזכויות הילד, ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו), מפרטת בראיון לערוץ 7 את המשימות למושב הקרוב.

"פתחנו את המושב בצורה מאוד חגיגית. בוועדה לזכויות הילד התחלנו ישר בנושאים שמאוד בוערים בסדר היום: נושא הילדים האלרגים, נושא של ניכור הורי שכמעט ולא נידון בכנסת ועוד נושאים שבכוונתנו לקדם במושב הקרוב.

"שני הנושאים העיקריים שאני הולכת לעבוד עליהם זה הנושא של פיקוח על המעונות היום, רק 23 אחוז מכלל הילדים מגיל לידה עד גיל 3 נמצאים תחת פיקוח, מעל 70 אחוז מהילדים נמצאים בשטח הפקר. כל אחד יכול היום לפתוח מעון במדינת ישראל ואני חושבת שזה שטח שחייבים להסדיר. מצלמות במוסדות של חסרי ישע. כבר אישרנו את הנושא הזה לגביי קשישים וגלבי חוסים ואסור שהילדים שלנו ישארו מאחור בכל הסיפור הזה".

בנוגע לדיון שהתקיים אתמול בנושא הניכור ההורי שאשא ביטון אומרת כי היא מאמינה שניתן להגיע להסכמות, "אני חושבת שאפשר להגיע להסכמה ושאנחנו בעיצומה של מהפכה חברתית. אני מאוד התרשמתי מהמשרדים. אני חושבת שזו הפעם הראשונה שמשרדים יושבים סביב השולחן ואומרים: נהגנו לקבל החלטות על פי תפיסות עבר, תפיסות חברתיות שאולי נכונות לעבר והגיע הזמן לעשות את השינוי יחד עם השינוי שמתרחש במציאות.

"אנחנו מדברים על כך שאנחנו צריכים להתייחס בצורה שוויונית מבחינה מגדרית כשאנחנו באים לקבל החלטות שנוגעות לעניינם של קטינים: היכן הילד יהיה כאשר הילדים מתגרשים? וכו'".

לשאלה מדוע היא חברת הכנסת היחידה שמביעה את העמדות האלה היא משיבה, "אני חושבת שיש חברות כנסת נוספות שנמצאות שם אולי לא כולן רוצות לבטא את זה, אבל בא נגיד את האמת, אי אפשר לקדם בכנסת חוקים לשוויון בהורות לדבר על חופשת לידה ושעת הנקה גם לגבר, ואנחנו לא יכולים לקרוא לשוויון בכל מה שקשור לחיי הנישואין וכשמתגרשים מה? בסופו של דבר הילדים הם הילדים שלנו גם כשאנחנו נשואים וגם כשאנחנו מתגרשים. כל ילד יש לו זכות לאבא ואמא גם אחרי הגירושים ואני חושבת שכחברה אנחנו חייבים ללכת לשם, וזה טוב גם לנשים כי בסופו של דבר זה משחרר אותנו (הנשים) להמשיך לפתח קריירות, ולהמשיך לעשות את מה שעשינו כשהיינו נשואים אחרי שלצערנו החבילה מתפרקת".

שאשא ביטון מתייחסת לנאומו של נשיא המדינה שעורר סערה ומסבירה על חשיבותו, "אני חושבת שנאום ריבלין היה אמיץ וחשוב. אני לא פעם מדברת על כך שהממלכתיות עזבה הבית הזה ואנחנו צריכים להחזיר אותה חזרה למשכן הכנסת, לצערי הרב ראינו גם מה קרה אתמול עם כל הנושא של החניה. העם מסתכל עלינו. אני אשת חינוך ואני כל הזמן חושבת על זה שהילדים מסתכלים עלינו ואנחנו חייבים לשמור על איזה שהם גבולות של שיח מכבד ומאוד התרשמתי מהנאום של הנשיא".

הקואליציה חזקה? "כן. הקואליציה מנהלת את השיח הפוליטי והערכי לאורך כל הדרך, אני חושבת שהקואליציה חזקה עברנו מספיק משברים ואני בטוחה שנצליח להתמודד גם האתגרים הבאים".