סיום קורס הקצינים
סיום קורס הקציניםצילום: דובר צה"ל

טקס סיום קורס קציני יבשה אחוד, מחזור 49, נערך היום (רביעי) בבית הספר לקצינים שבמצפה רמון, במעמד שר הביטחון אביגדור ליברמן, סגן הרמטכ''ל האלוף אביב כוכבי ומפקד בה"ד 1 אלוף-משנה גור שרייבמן.

לצוערים המסיימים הוענקו דרגות הקצונה סגן-משנה, ודרגותיהם של הקצינים המצטיינים נחשפו על ידי סגן הרמטכ''ל.

החל ממחר עתידים הבוגרים להשתלב בתפקידי הקצונה בכל היחידות הקרביות של צבא היבשה, בהתאם לחיל ממנו הגיעו.

שר הביטחון ליברמן נאם בטקס ואמר "אני נרגש להיות כאן היום כשר הביטחון, לראות את שדרת הפיקוד העתידית של צה"ל. זו זכות גדולה עבורי. אני יודע שעברתם מסלול ארוך ומפרך, במהלכו רכשתם ידע רב ומיומנויות מבצעיות.

''בשנים האחרונות, צה"ל עובר תהליך של התעצמות שלא ידענו כמותו שנים רבות. יותר אימונים, יותר ציוד חדיש ומתקדם. זה חשוב מאוד, כשלעצמו, אבל הרבה יותר חשוב זה אתם. האיכות האישית של החיילים והמפקדים. בסופו של דבר תמיד ניצחנו בזכות הרוח, בזכות האמונה בצדקת דרכנו''.

לדברי ליברמן, ''איכות האדם היא לפני הכל. המחויבות לערכים והדוגמא האישית, הם המפתח. כל שאר הדברים הם רק משלימים. ומה שאני מרגיש כאן היום, שיש לנו איכויות שאין לאף צבא אחר בעולם".

ליברמן בבה"ד 1
ליברמן בבה"ד 1צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון


סגן הרמטכ''ל כוכבי אמר כי צה"ל מתמודד עם חמש זירות לאורך הגבולות, ועם אויב המפר במכוון את הדין הבין לאומי ומתעלם ממוסר וערכי אנוש, כלשונו. ''למודי ניסיון אנו מתכוננים, מתעצמים ומתאמנים ללא הפסקה.

"אנחנו, דור העצמאות, נוטים לראות בהוויה שלתוכה נולדנו, בעצם קיומה של המדינה, דבר טבעי וקבוע, חלק מסדרי עולם. אך אל לדבר להיות כך: המשימה להגן על כל אשר הושג, לפתח ולשכלל, מוטלת על כתפינו. עכשיו זה התור שלנו, עכשיו זה הדור שלנו ואתם הקצינים מצטרפים אליו. על כתפיכם החשופות הנחנו זה עתה את הדרגות שמבטאות אחריות כבדת משקל''.

האלוף כוכבי הדגיש בפני הקצינים החדשים, ''ברכתי והערכתי לכל אחד ואחת מכם. נבחרתם מבין רבים, סיימתם מסע ארוך ותובעני ובסופו אתם מצטרפים למשפחת הקצונה. זכרו, קודם להיותכם אנשי מקצוע אתם קצינים, וקצין זה לא דרגה אלא תכונה. תכונה המגלמת התנהגות ערכית, דוגמא אישית ודרך ארץ. קצין לא רואה לנגד עיניו בעיות, קצין רואה אתגרים שהוא מתכוון לפתור.

''הדרגות נחשפו ואיתן גם הבית בו גדלתם והחינוך שספגתם. המשימה המוטלת על כולנו הופכת להיות מורכבת מיום ליום. אל תסתפקו בקיים ואל תקבלו דבר כמובן מאליו. דבקו במטרה, אך הטילו ספק בשיטה ובדרך", הוסיף סגן הרמטכ''ל.