רוני, האב שליווינו למפגשים שבועיים עם בנו במרכז קשר של הרווחה, דיבר באופן נסער בוועדה לזכויות הילד של הכנסת, אשר דנה בתופעת הניכור ההורי.

"אני מגיע עם ארגז ענק של צעצועים לשעה הזאת", סיפר. "הפכתי להיות 'חוג אבא'. בשעה הזו אני חייב להיות אבא אולטימטיבי. לרסן את עצמי מבחינה רגשית, להיות בעל עוצמה. אני הסופרמן שלו. לקחו מהבן שלי את הסופרמן".

"ואני אומר לכם, כמוני יש אלפי אבות", זעק. "אלפי אבות. אני לא מבין למה את הבן שלי אני רואה רק 137 שעות אחרי שלוש שנים! אני שומע פה עובדים סוציאליים, אני שומע פה עורכי דין. את הבן שלי ראיתי אתמול 137 שעות מאז שהוא נולד! לא הייתי בברית שלו... הסבא החזיק אותו".

"הכלב בגן הילדים רואה אותו. אבא שמטייל עם הילד שלו בגן השעשועים רואה אותו", המשיך בגרון ניחר. "אני אבא נורמטיבי, ואני לא רואה אותו! אתם מדברים על ניכור הורי? אני מדבר על ניכור מערכתי!"

עו"ד ירון מידן מתנועת "אבות למען צדק" הוצא מהאולם כשהתעקש שלרוני יש זכות לצטט מדברי השופט שדן בעניינו. אחריו הוצא מהאולם חגי נדב, יו"ר עמותת "בית אבא", שזעק כי לא מאפשרים לו לדבר למרות שנרשם.

ערוץ 2 – שמרבה לעסוק בצרות של נשים – צילם את הדיון האמוציונלי אך למרות הדרמות והערך החדשותי הברור של האירוע, העלים את הדיון מצופיו. הערוצים האלקטרוניים האחרים ואתרי השמאל הפמיניסטיים השונים התעלמו אף הם מהדיון, משל כלא היה.

הכותב הוא אב שניים ויו"ר תנועת המשפחה.