אלי ישי
אלי ישיצילום: פלאש 90

מאז הקמת המדינה אנחנו רגילים לריבוי מפלגות ביחס לאוכלוסייה. כך זה באנושות בכלל ובעם היהודי בפרט, כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות.

כנסת ישראל היא הבמה שבה כל רבדי האוכלוסייה בישראל צריכים למצוא אוזן קשבת ונציגות מכובדת ומכבדת. האוכלוסייה בישראל מכילה מגזרים שונים - יהודים וערבים, חילונים, חרדים ודתיים לאומיים, ימין ושמאל ועוד. הצרכים בין המגזרים משתנים ואופן הטיפול באוכלוסיות הוא ייחודי לכל מגזר. הכנסת צריכה להיות פתוחה לכולם ולתת אפשרות לסקטורים הרבים להיות מיוצגים.

בהיבט הלאומי ראינו בבחירות האחרונות איך העלאת אחוז החסימה איחדה את הציבור הערבי סביב המפלגות הערביות השונות. הרשימה הערבית המאוחדת הפכה בן לילה למפלגה השלישית בגודלה, כמות הנציגים שלהם בכנסת גדלה באופן משמעותי. רשימה שחבריה הם בבחינת גיס חמישי, אשר מסיתים יום ולילה נגד מדינת ישראל ומבאישים את ריחם של חיילי צה"ל בכל מקום בעולם, גדולה במספר חבריה יותר מש"ס, מהבית היהודי ואפילו מיאיר לפיד. האם זו הציונות שחלמנו עליה? נתינת כוח פוליטי למי שבוגדים בנו?

במהלך כל חיי הציבוריים והפוליטיים עמדו לנגד עיניי ערכים של שוויון ודאגה לאדם באשר הוא אדם. בכל תפקידיי דאגתי לקדם את הנושאים שהיו תחת אחריותי לכל המגזרים והמגדרים. אבל אסור לנו לשכוח שלצד ערכים של שוויון, אל לנו לאבד את הערכים הלאומיים שלנו וחייבים לשמור על רוב יהודי. לשמור על כך שמי שמוציא את דיבת הארץ רעה, יישאר תמיד בעמדת מיעוט.

הורדת אחוז החסימה תמנע את האיחוד הערבי במדינת היהודים מחד, ומאידך תאפשר לסקטורים השונים בחברה להיות מיוצגים בבית המחוקקים. בנוסף לכך, זה יחזק את גוש הימין בכך שיתאפשר לזרמים השונים בתוך הציבור הדתי והלאומי להתמודד לכנסת ולהפוך לנציגים של מגזר שלמרות חילוקי הדעות שבו, רב המשותף על המפריד.

אלי ישי