נתניהו
נתניהוYonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימשיך את המסורת וינאם השנה בכנס ה-GA, הכנס המרכזי השנתי של פדרציית הקהילות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA).

לערוץ 7 נודע מפי גורם מדיני בכיר כי נתניהו אמנם לא יצא ללוס אנג'לס, שם מתקיים הטקס, אבל נעשים מאמצים גדולים מצד לשכתו למצוא זמן מתאים בו יברך בשידור חי בוידאו ואולי אף יענה לשאלות ראשי הפדרציה, כפי שהיה בהזדמנויות קודמות בעבר.

בסביבת נתניהו דחו את הדיווחים על מתיחות עם הפדרציה והבהירו כי "מדובר בניסיונות לייצר ספינים שאין בינם ובין המציאות דבר".

בימים האחרונים פורסמו שמועות ודיווחים לפיהם בשל חילוקי דעות עם הפדרציות נתניהו יימנע לראשונה מאז שנת 2009 מלנאום בכנס. גורמים בפדרציות צוטטו כמאשימים את ראש הממשלה שהוא אינו מעוניין להגיע בשל העובדה שאחד מאורחי הכבוד של הוועידה הוא הנשיא ראובן ריבלין, שיופיע בפניה לראשונה.

אלא שבכיר בארגון ה-JFNA מאשר לנו היום (שישי) שנתניהו צפוי לנאום דרך לווין, כפי שנעשה בשנה שעברה. "ראש הממשלה מוזמן אלינו תמיד. ניהלנו שיחות עם אנשיו והבנו שבשל העובדה שרק לפני זמן לא רב הוא שהה בארה"ב בשל העצרת הכללית של האו"ם, וייבצר ממנו להגיע ללוס אנג'לס".

"זה לא מונע את האפשרות של נאום בשידור חי בלווין או נאום מצולם בוידאו, כפי שכבר נאם בעבר בוועידה ואנחנו לקראת סיכום על כך", אומר הגורם ומוסיף "הדיווחים על מתיחות בין ראשי הפרדציות לראש הממשלה היו שגויים. אין מתיחות ואנחנו מאמינים שנאומו של ראש הממשלה יובא בפני באי הוועידה כבכל שנה".