ג'יבריל רג'וב. יו"ר ההתאחדות הפלסטינית
ג'יבריל רג'וב. יו"ר ההתאחדות הפלסטיניתצילום: רויטרס

הישג משמעותי לישראל במועצת פיפ"א, ארגון הכדורגל העולמי.

בעוד על כר הדשא נוחלת ישראל אכזבה שנה אחר שנה, היום (שישי) הוכיחה ישראל כי בכל הקשור לדיפלומטיה וקשרים אין עליה כשדרישת הרשות הפלסטינית להוציא את ישראל אל מחוץ לכל פעילות ספורטיבית ירדה מסדר היום של המועצה העולמית.

כזכור, זה זמן רב שהתאחדות הכדורגל הפלסטינית והעומד בראשה, ג'יבריל רג'וב דרשו את השעיתה של ישראל מכל פעילות ספורטיבית, בשל העובדה כי זו מפרה חוקים בינלאומיים כשמתירה לחמש קבוצות המשחקות מעבר לקו הירוק, להשתתף בליגות המקצועניות.

היום עידכן נשיא אופ״א, אלכסנדר ספרין, את יו״ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני ואת המנכ״ל רתם קמר, כי בישיבת מועצת פיפ״א היום בכלכותה שבהודו, הוחלט שסוגיית 5 הקבוצות הישראליות לגביהן טענו ג׳יבריל רג׳וב וההתאחדות הפלסטינית כי הן משחקות בשטח פלסטיני, היא מחלוקת פוליטית בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינית ובשל כך הנושא יורד מסדר היום של מועצת פיפ״א.

עופר עיני, יו״ר ההתאחדות לכדורגל בירך על ההחלטה ואמר כי "מדובר בהישג משמעותי נוסף, שהוא תולדה לעבודה מאומצת של ההתאחדות לכדורגל, המל״ל, משרד התרבות והספורט ומשרד החוץ וכל הגורמים האחרים שסייעו לנו".

עיני סיפר עוד "נפגשתי עם נשיא פיפ״א, ג׳יאני אינפנטינו, בלונדון בתחילת השבוע והבהרתי כי הגיע הזמן לשים סוף לסכנה ולתסבוכת הפוליטית אליה מנסה רג׳וב לגרור את פיפ״א. האמירה של מועצת פיפ״א היום חשובה, נכונה ואמיצה. ההתאחדות תמשיך לעשות הכל לטובת הכדורגל ותבטיח שישוחק בכל מקום".

"אני עדיין משוכנע שרג׳וב צריך ויכול לנצל את הכדורגל כגשר לשלום בין הפלסטינים לבינינו וההצעה שלי למשחק השלום עדיין תקפה. עם זאת, לא אופתע אם רג׳וב ימשיך לתקוף וינסה לפעול שוב לנידוי הכדורגל הישראלי, ולכן נמשיך להיות עירנים. חשוב לי לציין לשבח את מנכ״ל ההתאחדות, רתם קמר, ואת עו״ד אפרים ברק, שעשו לילות כימים לטובת העניין ופעלו בחכמה ובנחישות מול כל הגורמים. זהו יום טוב למדינת ישראל ולכדורגל הישראלי".

גם במנהלת הליגות בכדורגל בירכו על ההחלטה, כשיו"ר המנהלת אורן חסון אמר: "אני רוצה לברך את ידידי עופר עיני וצוות ההתאחדות על עבודה דיפלומטית חשובה ביותר שנשעתה יד ביד עם ממשלת ישראל".

עוד הוסיף חסון, "אנו מחזקים את ידי פיפ"א על ההחלטה המתבקשת שלא לערב פוליטיקה בספורט ולהוריד מסדר היום את הבקשה הפלסטינית. זהו חיזוק נוסף למעמדו של הכדורגל הישראלי באירופה".