אוושויץ
אוושויץThinkstock

השחקנית האמריקאית סקרלט ג'והנסון גילתה כי חלק מבני משפחתה נספו בשואה, ופרצה בבכי מול המצלמות.

ג'והנסון התארחה בתוכנית "מצא את שורשיך" ברשת הטלויזיה האמריקאית PBS שנועדה לסייע למפורסמים לגלות את שורשיהם ואת אילן היוחסין שלהם. במהלך התוכנית גילתה ג'והנסון כי בעוד סבא-רבא היהודי שלה עבד כחנווני בניו יורק, אחיו נרצח בגטו ורשה יחד עם כל משפחתו על ידי הנאצים.

כאשר ג'והנסון גילתה על גורל משפחתה שהושמדה בשואה היא לא יכלה לעצור את הדמעות מול המצלמות. "וואו, זה עצוב. הבטחתי לעצמי שלא אבכה, אבל זה כל כך קשה שלא לעשות זאת. כל כך קשה לדמיין את הזוועות, זה פשוט מטורף לדמיין אותן את הגורל של אח אחד מול השני" אמרה ג'והנסון.

השחקנית האמריקאית ממוצא יהודי אמרה כי הגילוי על גורלם של בני משפחתה בשואה גרם לה להרגיש מחוברת יותר לעברה. "זה גורם לי להרגיש מחוברת יותר לצד הזה שלי ושל המשפחה שלי. לא ציפיתי לכך" אמרה ג'והנסון.

אמה של ג'והנסון, מלאני סלואן (שם משפחתה המקורי היה שלמברג), היא בת למשפחה יהודית מאזור הברונקס בניו יורק. ג'והנסון סיפרה בעבר כי היא מקפידה לציין את החגים היהודיים ולהגדיר את עצמה כיהודיה למרוטת שאביה, קרסטן, הוא נוצרי יליד דנמרק.

בעבר ספגה ג'והנסון ביקורת חריפה מצד ארגונים תומכי פלסטינים בעקבות השתתפותה בפרסומת עבור חברת "סודה סטרים", לאחר שלטענת הארגונים החברה הישראלית שוכנת "בשטחים הכבושים" לטענתם. למרות הביקורת, אמרה ג'והנסון כי אינה מתחרטת על החלטתה לבצע את הפרסומת עבור החברה הישראלית ואף תקפה את הארגונים שיצאו נגדה.