פול סינגר
פול סינגרצילום: רויטרס

הילרי קלינטון הולכת ומסתבכת בפרשות הקשורות לרוסיה – לאחר תקופה של יותר משנה בה היא האשימה את דונלד טראמפ בקשרים לא ראויים עם מוסקבה.

גם שמו של פול סינגר, מיליארדר שמרני המקורב לרפובליקנים, נגרר לסיפור ביממה האחרונה לאחר שהתברר שהוא זה ששכר את חברת Fusion GPS בסוף 2015 בכדי שתערוך תחקירים על טראמפ, בתקווה לגלות מעשים לא כשרים שלו ולגרום ליציאתו מהמרוץ הרפובליקני לנשיאות. שכירת שירותיה של החברה נעשתה באמצעות העיתון השמרני Washington Free Beacon.

על פי הדיווחים האחרונים, סינגר תמך במועמדותו של מרקו רוביו לנשיאות, אבל הוא הפסיק לשלם על החקירה נגד טראמפ לאחר שהיה ברור שטראמפ יהיה מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, בסביבות מארס 2016. אז נכנסה לתמונה הילרי קלינטון ביחד עם המועצה הלאומית של המפלגה הדמוקרטית, ואלה שכרו את שירותיה של Fusion GPS להמשך התחקירים נגד טראמפ.

בשלב זה התחילה החברה לשתף פעולה עם מרגל רוסי לשעבר, ולגבש נגד טראמפ תיק שכלל טענות ביזאריות לגבי הוללות שקיים, כביכול, במוסקבה, ואשר מעמידה אותו בסכנת סחיטה ע"י הרוסים.

ה-FBI נשען על התיק הזה בכדי לפתוח בחקירה משלו נגד טראמפ, וזו הפכה ברבות הימים לחקירה בקנה מידה נרחב, המנוהלת ע"י התובע מיוחד, רוברט מולר.

ואולם, קולות רבים – כולל זה של ה"וול סטריט ג'ורנל" – קוראים כעת למולר להתפטר מניהול החקירה נגד טראמפ. זאת, בין היתר, בגלל שהתנהגות ה-FBI עצמה כלפי טראמפ בשלהי תקופת ממשל אובמה נראית כעת תמוהה. אחת השאלות שעולות היא מדוע ה-FBI ביסס את פתיחת החקירה נגד טראמפ על חקירה פרטית שמימנה הילרי קלינטון עם המפלגה הדמוקרטית.

שאלה אחרת נוגעת לאישור שניתן לעסקה במסגרתה רוסיה קיבלה שליטה על 20% ממצבור האורניום של ארה"ב. זאת, למרות שהיה ידוע שרוסיה מעורבת במעשים פליליים במסגרת נסיונות להשיג מידה של שליטה על מצבור זה, וכי גורמים רוסיים תרמו מיליונים לקרן קלינטון.