הביא מדליה. אורי ששון
הביא מדליה. אורי ששוןצילום: איגוד הג'ודו

"עם או בלי הדגל, כולם יודעים עכשיו מה שווה נבחרת ישראל", כך הגיב יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי לאחר סיום תחרות הגראנד סלאם שהתקיימה באבו דאבי שבאיחוד האמירויות.

כזכור, על נבחרת הג'ודו הישראלית נאסר להופיע עם סממנים ישראליים בתחרות היוקרתית, זאת כשעצם הגעתם למדינה לה אין קשרים דיפלומטיים עם ישראל הייתה גם היא בלית ברירה מצידם של מארגני התחרות הערביים, כשאלה חששו מסנקציות שיופעלו כנגדם על ידי איגוד הג'ודו העולמי.

על המשלחת הישראלית נאסר להופיע עם סממנים ישראליים בדמות דגל, מדים והמנון המדינה במידה שיזכו במדליית זהב, ואלה חוייבו להופיע תחת דגל איגוד הג'ודו העולמי.

רבות עסקו באיגוד הג'ודו הישראלי אם אכן לטוס לתחרות שבפה מלא מדירה את ישראל, ולאחר התייעצות עם שרת התרבות והספורט מירי רגב הוחלט כי בשל העובדה שהתחרות מהווה ניקוד חשוב לעתידם של הג'ודוקאים הישראלים יטוסו אלה למדינה הערבית.

בסיומם של שלושת ימי התחרות, ולאחר שרבות נכתב על התחרות ועל דרכה של המשלחת הישראלית לשם, מסיימים חברי המשלחת עם לא פחות מחמש מדליות, מתוכן אחת זהב וארבע ארד.

רגע לפני השבת זכה הג'ודוקא הצעיר טוהר בוטבול במדליית ארד, כשזה גבר על מדליסט הזהב מאולימפיאדת ריו פאביו באזילה האיטלקי וחגג מדליית ארד. בסיבוב הראשון גבר בוטבול על יריב מקומי, רשאד אלמשיג'ארי מאיחוד האמירויות שסירב ללחוץ את ידו של הישראלי בתום ההפסד שלו לו.

מי שהצטרפו במהלך השבת אל בוטבול אלו פיטר פלצ'יק ואורי ששון, מדליסט הארד מאולימפיאדת ריו, שלפני כשלושה שבועות התחרה לראשונה מאז הזכייה ההיא וחזר מטשקנט עם מדליית זהב. צמד הג'ודקאים הישראלים קטפו את מדליית הארד בקטגוריות המשקל הגבוהות ולמעשה קבעו כי המשלחת הישראלית תחזור הביתה מהמדינה הערבית עם חמש מדליות. הישג מכובד ביותר.

מאמן נבחרת הגברים, אורן סמדג'ה אמר "נבחרת ישראל בג'ודו הופכת להיות מעצמה. אנחנו שגרירי מדינת ישראל. גם בלי הדגל על הגב כולם יודעים מי אנחנו והכי חשוב מאיפה באנו. אנו נלחמים למען תושבי מדינת ישראל. ולמען הדגל. תמיד. אף אחד לא ישבור אותנו".

יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי אמר בסיום, "החלטתי מהרגע הראשון שאנו נתחרה באבו דאבי, גם אם יהיו כאלה שינסו למנוע את זה מאיתנו. עם או בלי הדגל, כולם יודעים עכשיו מה נבחרת ישראל השיגה באבו דאבי".

לדברי פונטי, "חשוב להתחרות בכל מקום בעולם ובמיוחד בארצות שלא רוצות שנבוא להתחרות אצלם. חשוב לציין כי מעבר לקשיים שנתקלנו בתחילת המסע, התקבלנו באבו דאבי בסבר פנים יפות ואפילו מאוד, התייחסו לכל בקשה שלנו באופן יוצא מן הכלל".