ג'רמי קורבין
ג'רמי קורביןצילום: רויטרס

מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית, ג'רמי קורבין, מסרב להשתתף בחגיגות לרגל יום השנה ה-100 להצהרת בלפור ואף יחרים ארוחת ערב רשמית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

העיתון סאנדיי טיימס דיווח כי הודעה על הסירוב להשתתף באירוע הועברה לשגריר ישראל בלונדון, מארק רגב, שאמר לעיתון כי "מי שמתנגדים להצהרה ההיסטורית הם קיצוניים שאינם מכירים בזכותה של ישראל להתקיים ויש בהם דימיון רב לקבוצות טרור דוגמת חמאס".

נתניהו יצא השבוע לבריטניה וישתתף בחגיגות ה-100 להצהרת בלפור יחד עם ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי. לחגיגות הוזמנו מאות בכירים בריטים ומרביתם יגיעו לאירוע - על כן בולט במיוחד סירובו של קורבין להגיע.

נציין כי הסירוב של מנהיג הלייבור להשתתף באירוע לא צריך להיחשב כמפתיע. רק לפני שנתיים קורבין התייחס להצהרת בלפור ואמר, "מדובר בטקסט מבולבל, שהממשלות שלנו לאורך השנים לא ממש אהבו וגם נציגי הקהילה היהודית בבריטניה היו מעדיפים שייגנז ולא יראה אור".

בשנה שעברה פרסמה ראש הממשלה מיי מאמר שדחה את הדרישות הפלסטיניות להתנער מהצהרת בלפור. "עלינו לעשות הכל על מנת להבטיח שאזרחי ישראל יחיו בביטחון בארצם. אנחנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה", כתבה.

היא ציינה כי "בקרוב נציין מאה שנים לאישור שנתן שר החוץ ארתור ג'יימס בלפור, מהמפלגה השמרנית, לתמיכתה של הממלכה המאוחדת בהקמת בית לאומי לעם היהודי. ראינו כאן בבריטניה חרם על ישראלים ומתקפות אנטישמיות. אני נחושה להילחם באי הצדק הזה. אין מקום בבריטניה לגזענות".