בנט במאהל המחאה
בנט במאהל המחאהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפגנת ענק צפויה להתקיים הערב (ראשון) מול בית ראש הממשלה בירושלים, בדרישה למגן את הכבישים והיישובים ביהודה ושומרון ולהוספת מרכיבי בטחון חיוניים עבור התושבים והנוסעים בצירים.

בראיון ליומן ערוץ 7 מסביר אבי נעים, ראש מועצת בית אריה, את המניע שמוביל את המוחים והמפגינים דווקא בתקופה בה מבטיח ראש הממשלה העברת מאות מיליוני שקלים לפיתוח ושיפור התשתיות בכבישי יהודה ושומרון.

"לפני מספר ימים יצא מכתב שבו היה כתוב ש'תקבלו 800 מיליון שקלים'. אנחנו רוצים וודאות. עייפנו מהבטחות", אומר נעים המזכיר כי "על כביש מערב השומרון שאמור לשרת את תושבי שומרון, בנימין, בית אריה ועוד, אני נלחם שמונה שנים מול ראש הממשלה. מדובר בכביש שהשקיעו בו כבר רבע מיליארד שקלים וחסרים שני קילומטרים כדי להשלים אותו ואני שומע רק הבטחות".

"אנחנו שומעים שכולם תומכים בנו, שרים ואחרים, אבל בשטח לא קורה כלום. זה כביש שאם הוא היה מוכן היה נמנע פיגוע הדריסה בכפר לובן, לא היו קורים מקרי שוד לאומניים ופיגועים ויידויי אבנים ופציעות של תושבים. אנחנו מבקשים למנוע את הרצח הבא של יהודים".

נעים מדגיש את חשיבות הדרישה שמציגים המוחים מול ראש הממשלה, "מדובר גם בחיזוק ההתיישבות, כי כשמגיעים אלינו משפחות ואורחים קל להם יותר כשהם נוסעים בצירים בטוחים. זו דרישה בסיסית. כל המדינה עוברת מהפכת כבישים, אוטוסטראדות, תשתיות, נמלים רכבות ואנחנו מחוץ לזה. אנחנו דורשים גם את ארבעת הכבישים המדוברים וגם דרושה תכנית חומש שתהיה בה הגעה של רכבת לאוניברסיטת אריאל ולדרום מערב השומרון".

על החיבוק שהם מקבלים משרים וחברי כנסת הוא אומר: "כמעט כל הממשלה איתנו, העם איתנו וההיגיון איתנו, אבל יש אחד שמקבל החלטות וזהו ראש הממשלה. אחרי שעבדנו מאוד קשה כדי שהוא ייבחר ואנחנו תומכים בממשלה, אבל אנחנו רוצים להחזיר את הקטר לנתיב הנכון".

ואולי, נשאל נעים, זו בדיוק הבעיה, התחושה שמצביעי הימין ממילא בכיסו של נתניהו? נעים משיב ואומר: "אנחנו פה כדי לעזור לו לקבל החלטות נכונות. לא נצביע למפלגות שמאל בוודאי. אנחנו רק רוצים להחזיר את הקטר לנתיב הנכון, אבל נמשיך לתבוע את הדברים הבסיסיים שמגיעים לנו כמו כל אזרח ישראל. אין בעיות תקציב, אין בעיות משפטיות ואין בעיות עם הממשל האמריקאי".

ואולי ראש הממשלה עדיין רואה בהתיישבות וביהודה ושומרון קלפי מיקוח במו"מ מדיני עתידי? "זה לא יקרה. לא תקום מדינה פלשתינית בין הירדן והים", הוא אומר באופן נחרץ ומזכיר כי "יש לראש הממשלה מפלגה עם מצע וזה לא יקרה".

באשר לאורכה הצפוי של ההפגנה אומר נעים "נמשיך להיאבק את המאבק הלגיטימי שלנו. אני מקווה שההפגנה תתבטל", זאת במידה והתביעות ייענו על ידי ראש הממשלה. "אלפים ידרשו מראש הממשלה ביטחון, כבישים בטוחים ובטיחותיים, תנו לנו חיים שלווים. אנחנו רוצים לראות דחפורים שניתן לראות אותם בתוך כמה שבועות. כשתהיה וודאות נקפל את האוהל, אבל אם יהיה צורך גם נחריף את המאבק".