שביל הרגליים היחפות
שביל הרגליים היחפותצילום: רינת רוסו

ללכת ברגליים. פשוטו כמשמעו. בדיוק כמו עליה לרגל. כמה באמת אנחנו הולכים בטבע על רגלינו ועל כפות רגלינו?

פתרון חדש ויצירתי של רשות הטבע והגנים מביא קונספט חדש של חוויה חושית וחיבור לטבע, דרך כפות הרגליים - שביל הרגליים היחפות בשמורת טבע נחל מערות.

אורכו של השביל כ-24 מטרים והוא כולל בתוכו מקטעים שונים העשויים משנים עשר חומרים טבעיים, שכל אחד מהם מעניק תחושת מגע שונה והתנסות חווייתית המשלבת גוף ונפש בכל פסיעה.

רינת רוסו, מנהלת מרכז חינוך והשכלה אזור הכרמל ברשות הטבע והגנים ציינה: " בימי קדם, אולי אפילו אברהם אבינו, נהגו ללכת יחפים כל הזמן, אולם במרוץ החיים האינטנסיבי, ההזדמנויות לעצור לרגע ולהתחבר לשקט הפנימי ולטבע הן מועטות וכמעט אינן מתאפשרות.

שביל הרגליים היחפות מוכר לנו כאטרקציה תיירותית בחו"ל, שמעבר להיותה חוויה של חיבור בין גוף ונפש, יש לה תרומה חשובה לבריאות הגוף, על ידי הפחתת מתח השרירים והכאבים, שיפור איכות השינה, איזון מערכת שיווי המשקל של הגוף ויציבה נכונה. אנו שמחים להיות הראשונים שמעניקים חוויה מיוחדת זו בטבע לציבור בארץ".

שמורת טבע נחל מערות מעניקה הצצה לאורח חייו של האדם הקדמון והמערות בכרמל בהן התגורר במשך מאות ואולי בהמשך גם יותר מכך של שנים.

הנחל נקרא על שמה של קבוצת מערות שנמצאו בהן שרידים חשובים מתקופה זו והשמורה מציעה הזדמנות להתוודע אל החי והצומח בכרמל. כעת, רשות הטבע והגנים מאפשרת לציבור הרחב גם לחוות את הטבע דרך כפות הרגליים וליצור חיבור בין טבע, גוף ונפש. שביל הרגליים היחפות בשמורת נחל מערות הוא הראשון שהוקם ובהמשך מתוכננים שבילים דומים נוספים ברחבי הארץ.