רג'וב ועיני לוחצים ידיים יחד עם בלאטר ויו"ר הוועדה
רג'וב ועיני לוחצים ידיים יחד עם בלאטר ויו"ר הוועדהצילום: פיפ"א

ביום שישי האחרון קיבל ג'יבריל רג'וב, יו"ר ההתאחדות לכדורגל מכה ניצחת. היה זה כשהמועצה של ארגון הכדורגל העולמי, פיפ"א, החליטה פה אחד להוריד מסדר היום את דרישתו שלו ושל חבריו להתאחדות הערבית להשעות את ישראל מכל פעילות ספורטיבית.

כזכור, בהתאחדות הכדורגל הערבית טענו כי התאחדות הכדורגל הישראלית עוברת על החוקים הבינלאומיים כשזו מקיימת פעילות מעבר לקו הירוק, כשהדבר עסק בפעילותן של חמש קבוצות המשחקות מעבר לקו הירוק - בשטחי יהודה ושומרון.

רג'וב טען כי בשל העובדה שישראל מפרה את החוק הבינלאומי, יש להשעות אותה מכל פעילות ספורטיבית, ונראה היה כי עם התחזקותם של הסיעות הערביות בפיפ"א והכספים הרבים שמועברים על ידי קטאר ומדינות ערב העשירות, ישראל נמצאת בסכנה מיידית מסנקציות נגדה.

עד שביום שישי האחרון התבשר יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני על החלטת המועצה העולמית כי מדובר בסוגיה פוליטית שאינה קשורה לכדורגל ועל כן היא יורדת מסדר היום של פיפ"א.

היום (ראשון) כינס רג'וב מסיבת עיתונאים בה תקף בחריפות את החלטת פיפ"א מיום שישי האחרון.

לטענתו של רג'וב, פיפ"א נכנעה לאיומיו של לא אחר מאשר ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. "נשיא פיפ”א, ג’אני אינפנטינו, נכנע ללחץ של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו וללחץ שהופעל עליו מצד גורמים ישראלים”, אמר רג'וב בפתח מסיבת העיתונאים והוסיף: “נשיא פיפ”א רצה להתמהמה ולא לקבל החלטה קשה, אבל הוא קיבל איומים מבנימין נתניהו”.

רג'וב המשיך ואמר כי החלטתה של פיפ"א לא מהווה את סוף הסיפור מבחינתו, כשזה מתכוון להגיש תלונה ל-CAS, המוסד לבוררות בספורט, תלונה שתגובה במסמכים המעידים על איומים והתערבות של ישראל בהחלטת פיפ"א וכן הוכחות כי ישראל מבצעת פשע ועוברת על החוק הבינלאומי. הדיון בעניין אמור להתקיים בסביבות חודש ינואר.

“מדובר בהפרה ברורה של תקנון פיפ”א", דבק בעמדתו רג'וב, שאמר, "הישראלים מארגנים ליגה על קרקעות שאינן אדמות ישראליות. אפילו בליגה הישראלית לא מעיזים להגיד שזו האדמה שלהם. ההחלטה של פיפ”א מתיישרת על פי החלטות של ממשלה פאשיסטית, ממשלה נאצית טיפוסית”.