שחקני אשדוד הערב מול ירושלים
שחקני אשדוד הערב מול ירושליםצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

כל ששת המפגשים האחרונים בין הפועל ירושלים למכבי אשדוד הסתיימו בניצחונות בית, כשארבעה מתוכם אף הסתיימו בהפרש דו-ספרתי. הערב (ראשון) האשדודים העמיקו את המשבר אצל הירושלמים כשהביסו אותם בתוצאה 86:74.

רק פעם אחת ניצחה אשדוד את האדומים מהבירה באולמם הביתי שבהיכל הפיס ארנה אליו עברו מזה שנתיים, היה זה במרץ 2015. כמעט שנתיים עברו והערב אשדוד עושה זאת שוב יחד עם מאמנה בראד גרינברג שאימן בעבר את הירושלמים, בהצלחה יחסית.

הערב הראה גרינברג כי לירושלים כדאי לחשוב שוב על עמדת המאמן שלה, כששוב שחקניו של קציקאריס לא תיפקדו בהגנה ואיפשרו לאשדודים להוביל לכל אורך המשחק, כשלעיתים קרובות הפער אף עמד על דו-ספרתי לטובת האורחים מהדרום.

עד כמה המצב של הירושלמים היה גרוע? כמו מול באיירן מינכן במשחק שהתקיים בשבוע שעבר במסגרת מפעל היורוקאפ האירופי, גם את הרבע הראשון הערב סיימו הירושלמים עם פער דו ספרתי גדול, כשהובסו בתום 10 דקות ראשונות של משחק בתוצאה 30:16.

הריצה של האורחים מאשדוד לא נעצרה גם בפתיחת הרבע השני, כשאלה רצו עם 8:0, עד ששתי שלשות של אוסטין דיי עצרו את הריצה והתוצאה על הלוח הראתה 24:37 לזכות הדרומיים. אל ההפסקה ירדו שתי הקבוצות כשהפער עמד על 7 נקודות בלבד לזכות האשדודים עם 47:40.

אל המחצית השניה עלו שחקני ירושלים בטירוף. שוב מי שהיו אחראים על החזרת האנרגיות היו לא אחרים מאשר השחקן ה-12 של המועדון, הקהל הירושלמי כשתצוגת עידוד גדולה שלהם הורידה את ההפרש עד ל-5 נקודות בלבד לקראת הרבע האחרון והמכריע, כשהתוצאה עמדה על 61:66 לזכות אשדוד.

ברבע הרביעי שוב הגדילו האורחים את ההפרש לדו-ספרתי וירושלים שנתקעה דקות ארוכות ללא סל שדה לא היוותה יריב של ממש. שתי החטאות של דיי סגרו את הסיפור עבור המארחים שרושמים הפסד ליגה ראשון לעונת 2017/18, הפסד שמצטרף אל היכולת החלשה שמציגים עד כה העונה השחקנים באדום אלופי המדינה אשתקד, בליגה ובאירופה. בדרך לזעזוע בבירה?