היטלר ובכירי המשטר הנאצי
היטלר ובכירי המשטר הנאציצילום: רויטרס

תומאס וובר, היסטוריון גרמני, טוען כי ההיסטוריה העולמית יכולה היתה להיראות שונה לחלוטין במידה והמפלגה הסוציאליסטית היתה מסכימה לקבל את אדולף היטלר כחבר מן המניין.

וובר, העוסק בחקר מלחמת העולם השנייה, סיפר כי חשף מסמך ב"מכון להיסטוריה בת ימינו" במינכן, שנכתב על ידי מייסד המפלגה הסוציאליסטית בגרמניה גיאורג גרסינגר, בו נכתב כי היטלר ביקש להצטרף כחבר מן המניין למפלגה ואף לכתוב עבור המגזין שלה – ונדחה עקב דעותיו הקיצוניות.

בעקבות הסירוב החליט היטלר להצטרף למפלגה הנאצית, שם עלה לאחר מכן לשלטון ופתח במלחמת העולם השנייה.

וובר טוען כי ההיסטוריה הטראגית יכולה היתה להיות שונה לחלוטין במידה והיטלר התקבל למפלגה הסוציאלסיטית.

"היטלר היה מתפשר על תפקיד קטן יותר במפלגה הסוציאליסטית ולא היה עולה לשלטון. עד אותה שנה הוא לא הראה שום תכונות של מנהיגות. הוא שמח לקבל פקודות ולבצע אותן, לא לתת פקודות" אמר וובר.

בעקבות הסירוב של ראשי המפלגה הסוציאליסטית לקבל אותו, פנה היטלר אל המפלגה הנאצית והפך למנהיג שלה, כאשר המפלגה הסוציאליסטית פוזרה בשנה שלאחר מכן. "חברי המפלגה הנאצית רצו להתמזג עם המפלגה הסוציאליסטית, אולם היטלר סירב לעשות זאת.

אם המהלך היה מתבצע, המפלגה הנאצית היתה נבלעת בתוך המפלגה הסוציאליסטית ונעלמת, וההיסטוריה היתה פונה לדרך שונה לחלוטין. לכן התנהגותו האובססיבית של היטלר נגד המפלגה הסוציאליסטית נראית כעת הגיונית".

במסמך שנחשף כותב גרסינגר, "בסתיו 1919, הופיע היטלר במשרדי ההוצאה לאור של המפלגה הסוציאליסטית על מנת להיפגש איתי והציע לי להצטרף למפלגה ולכתוב עבור המגזין שלה. לא היה לו את הכסף להצטרף באותה העת, והודענו לו כי איננו מעוניינים שיצטרף למפלגה או יכתוב עבורנו".