מחלת הסרטן, אילוסטרציה
מחלת הסרטן, אילוסטרציהצילום: אייסטוק

מחר בערב יתקיים בבית ציוני אמריקה בתל אביב טקס ההשקה של האגף למיצוי זכויות ע"ש מודי ענב של ארגון "יד תמר". ארגון שמטפל בקהילה האונקולוגית במטפלים ובמטופלים.

מיקי וסרטייל שהקים את הארגון לפני שמונה שנים לזכר אחותו תמר שנפטרה מסרטן אומר לערוץ 7 כי שמונים אחוזים מהחולים מסרטן אינם מודעים לזכויותיהם והם זקוקים לסיוע ויעוץ.

וסרטייל מצייין כי עשרות מתנדבים מוכשרים על ידם כדי להעניק יעוץ ועזרה מקצועית ואישית לחולים ומשפחותיהם, "המתנדבים שלנו עוברים הכשרה בנושא הזכויות שמדינת ישראל מעניקה לחולי הסרטן. המתנדבים מגיעים לביתו של החולה מספרים לו על הזכויות שלו מול המדינה ובכלל. יש חולים לדוגמא ששילמו במשך שנים לחברת ביטוח ולא יודעים שהם יכולים כעת לקבל הרבה כסף מחברת הביטוח. בכל שנה יש לצערנו 30 אלף חולים חדשים והסיוע הזה חשוב מאוד".

הוא מציין שהסיוע כולל יעוץ למשפחה איך להתארגן בתקופת המחלה לקראת הריפוי וההתאוששות, "כשיש מישהו חולה וזה לא משנה אם זה ילד אבא או אמא יש פחות הכנסה ויש יותר הוצאות, לכן זה כל כך חיוני שיכנס מישהו בנעימות ובנחת לבית ויסביר במאור פנים על כל הבירוקרטיה. במפגש השני אנחנו מסייעים למשפחה לראות כיצד נערכים לניהול הקרב במחלה שיכולה להתפרס על פני חודשים או שנים, בין השאר בודקים מהם הצרכים איפה הכי קריטי לעזור ומי החברים או בני המשפחה שיכולים להתגייס לעזרה. צריכים להבין שאדם שנופלת עליו בשורה כזאת עסוק יותר בפחדים ולא מצליח להיות ממוקד. אנחנו מעלים בפניו גם את הזכויות מול הבטוח לאומי ארנונה מס הכנסה קרן פנסיה משכנתא והחזרי הוצאות, רבים לא יודעים שהם יכולים לקבל חנייה חינם בבתי החולים כולל החזרים".

וסרטייל מקווה שהארגון יצליח להגיע לכמה שיותר חולים בכל רחבי הארץ, "יש לנו כמאה וארבעים מתנדבים שמסייעים לשישים משפחות בחודש. הארגון פעיל בכל אזור ירושלים השפלה תל אביב ובאר שבע. עובדות סוציאליות בכל בתי החולים מפנות את המשפחות אלינו.

זה אמנם נשמע שהטיפול שלנו הוא יותר בצד הלוגיסטי ובניירת אבל מה שאנחנו עושים מאפשר לחולה להתמקד בהחלמה. היתה איזו נערה בת 18 שאמרה לי שכשהיא רואה את כל הדאגה שלנו היא לא יכולה להרשות לעצמה להרים ידיים. וברוך ה' יש גם הרבה בשורות טובות צריכים לזכור שלא כולם מתים מסרטן היון 50 אחוז ומעלה מחלימים ואנחנו עוזרים להם להלחם ולנצח את הסרטן".