"המתיחות בקואליציה התפוגגה"

שר האוצר משה כחלון דיווח אחר הצהריים (שני) בפתח ישיבת סיעת כולנו על פגישתו עם ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, ראמי חמדאללה, וכמה משרי ממשלתו.

"נפגשתי אתמול עם בכירים פלסטינים ברמאללה", סיפר כחלון וציין, "המפגשים הללו חשובים לנו, חשובים למערכת הביטחון, וחשובים גם לפלסטינים".

כחלון ציין כי הבהיר לחמדאללה את דרישותיה של ממשלת ישראל, "הפגישה לא מעידה על שום הכרה בפיוס הפלסטיני והודעתי להם חד משמעית שלא נכיר בפיוס עד שהבנים ישובו הביתה, גם החיילים וגם האזרחים. לא נכיר בה עד שזו לא תהיה רשות אחת, שלא יהיה נשק של חמאס ונשק של רשות. יש לנו תנאים נוספים להכרה בפיוס, אם הוא יהיה".

לדבריו "עלו מצדם מספר נושאים מדיניים ואמרתי להם שאעביר את הנושאים האלה, לא היה דיון מדיני אלא דיון כלכלי בלבד. הדיאלוג עם הפלסטיניים קיים מהיום הראשון שלי בתפקיד. הדיאלוג קיים. אם הוא יוביל למשהו, זה תלוי בהם. אם הם יפסיקו את ההסתה והטרור ונחיה כאן בשלום נוכל לעשות את זה. אם זה יחזור אני הראשון שיעצור את זה".

שר האוצר הדגיש כי נסיעתו התבצעה על דעתו של ראש הממשלה, וכי קודם לקיומה עודכן גם הממשל האמריקני.

כחלון על פגישתו עם בכירים פלסטינים

בהמשך הדברים נשאל שר האוצר על נושא החוק הצרפתי, וציין כי להערכתו הנושא ירד בשלב זה מסדר יומה של הקואליציה.

"המתיחות בקואליציה התפוגגה", טען כחלון והזכיר את הדברים שאמר נתניהו בנושא, "ככל שאני יודע החוק הצרפתי לא הולך לעלות. בשבועות הבאים לא נשמע ממנו".

"כל נושא ערכי מצפוני שלא קשור להסכם קואליציוני לסיעת כולנו יש חופש הצבעה. לא נכפה על אף אחד להצביע בניגוד למצפונו. לא רק בחוק הצרפתי, גם בחוקים הבאים שעוברים למישהו בראש להעלות שידע שהסיעה הזו תצביע בדיוק לפי המצפון שלה ולא לפי שום מחויבות קואליציונית. כל נושא שהסיעה תחליט שלא בהסכם הקואליציוני, יצביעו חברי הסיעה לפי צו מצפונם", הבהיר שר האוצר בסיום הדברים.