שמעון שר
שמעון שרצילום: Avi Dishi/Flash90

המשטרה הודיעה היום (שני) כי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 סיימה את חקירתה בעניינו של סגן ראש עיריית נתניה, שמעון שר.

עם סיום החקירה, הבהירה המשטרה כי תמליץ להעמיד לדין את שר ואנשי עסקים נוספים בעיר, בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.

במסגרת החקירה בעניינו של שר, שמכהן כסגן ראש עיריית נתניה ויו"ר הועדה המקומית לתכנון ובנייה, נחקרו באזהרה מספר מעורבים.

עם סיום החקירה נמצאה לכאורה תשתית ראייתית כנגד שמעון שר ושמונה אנשי עסקים נוספים בעבירות האמורות, הכוללות קידום אינטרסים של קבלנים ואנשי עסקים לאורך שנים בתמורה להעברת כספים ישירה אל עמותות הקשורות לסגן ראש העיר.

לאחר סיום החקירה הועבר התיק לעיון והחלטת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

שמעון שר, סגנה של ראש עיריית נתניה מרים פיירברג, עוכב לפני חודשים אחדים לחקירה על ידי בלשי היחידה הארצית לחקירות הונאה בחשד לביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, במסגרת תפקידו כסגן ראש העיר נתניה.

הבלשים אף ערכו חיפוש בביתו של שר במטרה לתפוס מסמכים הקושרים אותו לעבירות בהן הוא חשוד.

שר כבר נעצר בעבר בחשד שקידם פרויקטים עבור קבלנים, ורק לאחרונה חזר לתפקידו כיו"ר ועדת התכנון והבניה בעיריית נתניה, ממנו הורחק בעקבות מעצרו הקודם.

באי כוחו של שמעון שר, עורכי הדין עמית חדד ואושר רובינגר ממשרד ד"ר יעקב וינרוט ושות', מסרו בתגובה: "חשוב להדגיש שבהודעת המשטרה לא נטען שהרב שר קיבל כספים לכיסו. הטענה כאילו הרב שר מוכן היה לשנות משיקול דעתו בגלל שמאן דהוא תרם לבית חולים או לבית יתומות אותם הוא לא מנהל ואשר הוא אינו עומד בראשם, שגויה מיסודה והיא תוכח ככזו".

"הדברים ברורים ואנו משוכנעים, כי לאחר שהפרקליטות תבחן את חומר הראיות בתיק היא תגיע למסקנה הברורה והמתחייבת לפיה במעשיו של הרב שר לא נפל רבב. מדובר במי ששימש כל ימיו כמשרת נאמן של הציבור ופעל לטובת כלל הציבור ולטובתו בלבד", מסרו עורכי הדין.