סייבר. אילוסטרציה
סייבר. אילוסטרציהצילום: iStock

ועדת המדע והטכנולוגיה קיימה היום (שלישי) דיון בנושא 'אסדרת והכשרת כח אדם מקצועי לעולם הסייבר במדינת ישראל.

במהלך הדיון הוצגו בפני הוועדה המסלולים השונים להכשרת כח אדם בתחומי לוחמת הסייבר, בתיכונים, בצה"ל, באקדמיה ובאזרחות.

יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב פתח ואמר כי "אנחנו עוסקים רבות בנושא הסייבר, מקיימים דיונים, מסיירים במוקדי סייבר, פוגשים את הנפשות הפועלות. זה דורש הרבה חזון, הרבה השקעה אך דרוש כדי שניצור המשכיות בנושא הזה. אנחנו במקום טוב אך אם לא נרוץ קדימה נמצא עצמנו מאחור. התכנסנו כדי לשמוע מכם מה דרוש, אילו הכשרות, איזה מערכים וכדומה".

ראש אגף בכיר לאסדרה והכשרה ברשות הסייבר, רפאל פרנקו אמר כי במסגרת התוכנית 'חרדים לסייבר' יש תוכניות שנפתחו ויש כאלה שעוד יפתחו וכי יש ביקוש בקרב הציבור החרדי להכשרה בתחום.

אליהו ראובן, מנהל טכנולוגי ראשי, משרד הבריאות הסביר כי "בשנה וחצי האחרונות עשינו ניסויים רבים לגיוס אנשי סייבר עם כמעט אפס הצלחה. לפי מכרז החשב הכללי רוב מקצועות הסייבר חסומים למשרדי הממשלה והם לא יכולים לגייס, פרט למיישמי הגנה. גם שם אפילו ב-17 אלף שקל לחודש אני לא יכול לגייס מיישם סייבר עם ניסיון. גם מחירי הקורסים מאוד יקרים, זה מגביל אנשים פרטים מללכת לתחום".

רחל בן זקן, מהאגף להכשרה מקצועית, במשרד העבודה והרווחה אמרה כי הם פיתחו תכוניות ייחודיות לציבור החרדי עם מכינות לפני הקורס שנותנות תגבור במקצועות הרלוונטיים. "יש לנו תקציב ל-1,500 הכשרות. וכעת הכוונה היא לפתוח שלושה קורסים בבני ברק, פתח תקווה וחיפה. זו בשורה של ממש", אמרה.

יו"ר הוועדה ח"כ מקלב סיכם את הדיון ואמר, "התוכניות השונות הוצגו באופן מרשים, אפילו חריג ממה שאנחנו רגילים במשרדי הממשלה שתמיד מאחרים וגוררים רגליים. אין ספק שיש פה תשתית ארוכת דרך ויש הרבה מה לעשות. נראה שאנחנו בדרך נכונה, טובה ומיומנת. אנחנו כוועדה נמשיך ונעסוק בנושא, ובישיבות הבאות נתמקד בנושאים ספציפיים ונעמיק בהם".