השראה שכזו. הדיסק שהגיע
השראה שכזו. הדיסק שהגיעצילום: מיכאל כהן

מיכאל (מייק) כהן, תושב כפר הרא"ה, הוא אחד מרבים ברחבי הארץ שאליהם הגיע דיסק של המיסיון הנוצרי.

הימצאותו של דיסק שכזה במקום המזוהה כל כך עם הציבור הדתי מלמדת, כך נראה על "ירי לכל הכיוונים" מצידם של אנשי המיסיון. ביומן ערוץ 7 שוחחנו אתו.

הדיסק המדובר הגיע לתיבת הדואר של כהן, כמו לבתים נוספים רבים אחרים ברחבי הארץ, בתוך מעטפה לבנה שעליה ריבוע קטן ובו משולבים דגלי ארה"ב וישראל. על המעטפה לא צוינה כתובת כלשהי של השולח או של הנמען.

"בגלל שאני בתחום הזה אז אני יודע מיד מה זה והוצאתי מייל לכל השכנים 'שומר נפשו ירחק'. לא הייתי צריך לפתוח את המעטפה. ידעתי בדיוק מה יש שם", אומר כהן המספר כי פעילותו האישית מביאה אותו לדעת היטב לא רק מה יש בדיסק אלא גם מי האדם השולח ומיהו הארגון שעומד מאחוריו.

"יש שם פנייה מאוד נרגשת עם הרבה מוסיקה ומראות שמנסים להראות שיהודי מושלם הוא יהודי מומר, שיהודי שלא יודע מיהו המשיח הוא יהודי לא מושלם. מדובר ב-DVD מושקע מאוד. ההשקעה שלהם בישראל היא במיליונים", הוא אומר וקובע כי למרות מאמצים כלכליים לא מבוטלים לא עולה בידי פעילי המיסיון להגיע להצלחות משמעותיות בישראל.

למסקנתו זו מגיע כהן כשהוא מתבסס על דבריו של אחד הנואמים הקיצוניים ביותר בקרב פעילי המיסיון שהעיד על כך שבשלושת העשורים האחרונים עלה בידם להשפיע על כ-15,000 בני אדם שספק גדול אם הם אכן יהודים, שהרי בעילות משמעותית ביותר של המיסיון מוכוונת לעבר אוכלוסייה במצוקה מקרב העולים מארצות חבר העמים.

פעילות זו מקבלת מאפיינים שונים ומגוונים, "הם משתמשים בבנות שלהם, שולחים אותן לצבא ולמשטרה והן מביאות את החברים לבתים. הם משתמשים בכל מיני כלים, מנסים לדחוף כסף לעניים כדי לקרב אותם".

כהן מציין כי המשלוח של הדיסקים לתיבות הדואר מתבצע באופן בלתי חוקי שכן על המעטפה לא הופיע בול שהעיד על תשלום כלשהו לדואר ישראל. הוא מספר שמייל האזהרה ששלח לשכניו ומקורביו הניב תגובות מכל רחבי הארץ. "זה קורה בכל שנה מיד אחרי סוכות, שאז יש להם כנס גדול. בכנס הזה הם מתפללים בירושלים.

''יש בהם אנשים טובים ויש גם ארורים, אבל הרוב הגדול תמימים שמשתמשים בהם וכשנכנסים איתם לעומק הדברים הם מתנצלים". באשר לטובים שבהם, כאלה שהוא עצמו שומר על קשרי עבודה איתם, הוא אומר "בסופו של יום אני מאמין שהרוב הגדול מתפלל שיום יגיע והיהודים יראו את האור".

לדבריו העבודה מול הגופים והאישים הנוצריים היא עבודה מאוד קשה שצריכה להיעשות בעדינות ולא על ידי כל אדם. הוא מספר על ההדרכה שקיבל בשעתו מהרב נריה זצ"ל והרב גורן זצ"ל. "ההבדל בין הטוב והרע הוא כעובי תער. הרב גורן, הרב נריה והרב עובדיה יוסף הדריכו אותנו. הרב גורן פשט יד כמבקש צדקה ואמר שאם המטרה היא כזו, כלומר לקבל מהם משהו, אני לא רוצה שתתעסק בזה, אבל אם המטרה היא כזו שאתה לוחץ יד אז אולי יש בזה ברכה".