ראש העיר עם המשלחת
ראש העיר עם המשלחתצילום: יוסי שוואב

משלחת רמת דרג של הפרלמנט האוקראיני המבקרת בימים אלה בישראל, הגיעה לביתר עילית כאורחיו של ראש העיר מאיר רובינשטיין, ונטלה חלק באירוע מיוחד שנערך לכבודה.

בין חמישים חברי המשלחת השתתפו בביקור בכירי הממשלה, בראשם סגן הנשיא גריק לוגבינסקי, שר האוצר, שר הפנים, סגן שר החוץ, יושבת ראש קשרי החוץ של הפרלמנט, אנשי עסקים בכירים, יועצת הנשיא, מושל צ'רקס, סגן ראש עיריית אומן ועוד.

מי שהנחה את האירוע וגם היה מעורב בהגעת המשלחת, הוא הרב יעקב זילברמן, תושב ביתר עילית שהתגורר שנים רבות בקייב וכיהן כראש הקהילה המקומית, דובר רוסית שוטפת ובעל קשרים טובים עם הממשל האוקראיני.

בדבריו העלה את הבעיות הרבות הקיימות באומן, בפרט בנושא התשתיות הרעועות, שאינן מתאימות לשמש את חצי מיליון היהודים המגיעים במהלך השנה לעיר.

המארח, ראש העיר מאיר רובינשטיין, דיבר בפני הנוכחים על שיתוף הפעולה אסטרטגי הנדרש בין היהודים לבין הממשל האוקראיני, הרחיב על האינטרס ההדדי, וסקר את צרכי המקום באומן, שאינו מקבל כיום את הצרכים הבסיסיים הנדרשים.

ח"כ ישראל אייכלר הרחיב אודות הקשר בין העם האוקראיני ליהודים והחשיבות בהידוק הקשרים, שיתוף הפעולה וההבנות. כמו כן השתתפו ראשי 'איחוד ברסלב- אומן' שפרשו את הבעיות הנדרשות לפיתרון אודות הנעשה באומן.

בכירי הממשל מצידם, לא נשארו אדישים לבקשות והרעיפו שורה ארוכה של התחייבויות בהן סלילתן מחדש של הדרכים המובילות לאומן וקריאת הרחוב הסמוך לציון על שמו של רבי נחמן מאומן.

חברי המשלחת אף הציעו 'ברית ערים' בין ביתר לשלוש העיירות החסידיות – מז'יבוז, ברדיטשוב ואומן.