הרב ישראל רוזן
הרב ישראל רוזןשלומי שלמוני

המהנדס הרב ישראל רוזן, ראש מכון צומת לענייני הלכה וטכנולוגיה וראש מערכת השנתון "תחומין", הלך הלילה לעולמו והוא בן 76.

הרב רוזן, תושב אלון שבות ומחשובי הרבנים של הציונות הדתית, אושפז בחודשים האחרונים בבית החולים לאחר שעבר אירוע רפואי קשה.

הרב רוזן הקים את מכון צומת שעוסק שנים ארוכות בפתרונות "הלכתיים-טכניים" במרחב הפרטי והציבורי בארץ ובעולם היהודי כולו.

הרב רוזן - זוכה פרס ירושליםיוני קמפינסקי

במקביל עסק בכתיבה פובליציסטית באתר ערוץ 7, בעלון השבת "שבת בשבתו" ובמקומות נוספים, כתב ספרים ופרסומים רבים.

בשנת 1995 התבקש הרב רוזן להקים את מינהל הגיור ולעמוד בראשו ועד ימיו האחרונים עסק בקירוב ובגיור. לפני כשנה במלאת ארבעים למכון צומת ו-75 לרב רוזן נערך לו ארוע הוקרה במרכז מורשת בגין בנוכחות מאות רבות ושם אמר כי הוא מודה על הזכות שהיתה לו להכניס מאות גרים לעם היהודי.

הרב הותיר אחריו אישה, שלומית, חמישה ילדים ונכדים. הלוייתו של הרב רוזן תתקיים היום (חמישי) בשעה 14:00 בבית העלמין של גוש עציון (ליד כפר עציון).

ממכון צומת נמסר, "המכון על עובדיו, רבניו וכל מי שנעזרו במכון והסתייעו בפסיקותיו של הרב ישראל רוזן להקל על סבלם, כואבים ומבכים מרה את לכתו בטרם עת של מנהיג שהיה איש חזון ומעש. זכויותיו של הרב רוזן, האומץ ההלכתי שגילה והחיבור המיוחד שיצר לגדולי פוסקי דורנו הביאו לעשרות פתרונות הלכתיים שסייעו לקשישים ולמוגבלים לחיות ולעשות את השבת כהלכתה. אנו משתתפים באבלה הכבד של הרבנית שלומית ושל הילדים ומייחלים כי ימצאו נחמה בזכויותיו העצומות".

לפני מספר חודשים פרש הרב רוזן מנשיאות מפלגת הבית היהודי, זאת על רקע כעסו על הדרך בה ניהלה המפלגה את דרכה בתחומי דת ומדינה ובמיוחד בתחום הגיור. במכתבו ציין הר רוזן כי החקיקה בנושא הגיור בה תמכה מפלגת הבית היהודי, "היא בכייה לדורות המפקירה גרי צדק אמיתיים וכנים, ובנושא חברתי לאומי ממדרגה ראשונה שהיה ראוי ומתאים ל'בית היהודי' להוביל; שהרי צעירים דתיים ומסורתיים (כולל בוגרי ישיבות הסדר!) נמצאים בליבה של סוגיא זו והנה הכל הושלך אחר גו למגרש החרדי, הפולט אותן עם בני זוגם אל מחוץ לגדר".