מתפללים לגשם
מתפללים לגשםצילום: תמר גלבוע

יותר מ-300 ילדי רמת הגולן התכנסו השבוע לאירוע ''בקשת גשמים'' קהילתי במדרשת הגולן שבחיספין, אל מול מאגר 'בני ישראל', וביקשו שהשנה הקרובה לא תהיה שנה שחונה.

הילדים הגיעו מרחבי הגולן לפעילות וללימוד משותף על הגשמים, ולאחריהם התכנסו לתפילה החגיגית.

את התפילה הובילו רבני הגולן, בראשם רב הישוב נוב הרב אורי סדן, רב הישוב רמת מגשימים הרב יהושע ואן דייק ורב הישוב חיספין הרב אהרון אייזנטל.

לאחר התפילה נכנסו הילדים לאולם וראו הצגה בנושא. את האירוע הובילה מחלקת ילדים ונוער במועצה האזורית גולן, בשיתוף עם בני עקיבא, עיינות, מועצה דתית גולן וישיבת ההסדר בחיספין.

מאגר 'בני ישראל', מאגר המים המלאכותי הגדול ביותר בארץ, מכיל בימים כתיקונם כ-שש וחצי מיליון קוב מים. בימים אלו, לאחר שנות הבצורת הרבות, במאגר יש בקושי 150 אלף קוב מים, וגובה המים שבמלואם מגיע ל-12 מטר, עומד על מטר אחד בלבד.

עודד פורת, המנהל החינוכי של מדרשת הגולן היושבת על שפת המאגר, אמר כי "במאגר בני ישראל יש עוד שרידים של מים. תפילת הגשם הזו מכניסה אותנו שוב למעמד דין, בתחושה הקרובה ליום הכיפורים. אנו נושאים תפילה לקב"ה שיוריד לנו גשם, ומבקשים לשמוח בקור ובגשמים ולא לבכות בסיומו של חורף שחון נוסף".

עוד הוסיף פורת כי "גם בעידן ההתפלה והמים המושבים, עדיין צריך את המים הטבעיים, והמציאות הזו של בצורת היא מציאות שמחייבת אותנו לזעוק. עד עכשיו לא מצאו פטנט אחר להוריד גשם חוץ מאשר שירד מהשמיים, אז אנחנו מתפללים ומקווים".