השלטים החדשים בתל אביב
השלטים החדשים בתל אביבצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ביום ראשון הקרוב יצוין ברחבי העולם יום המודעות העולמי להערכות לצונאמי.

עבודת מטה משותפת לועדת ההיגוי הבין משרדית להיערכות לרעידת אדמה ברשות חירום לאומית (רח"ל), עיריית תל-אביב-יפו ומשטרת ישראל, מיפתה את אזורי ההצפה הפוטנציאליים בתל-אביב יפו במקרה של צונאמי וכן את דרכי המילוט לאזורי הכינוס.

הבוקר (ראשון) נחשפו בחוף גורדון במרכז העיר שלטי אזהרה חדשים, המנחים את הציבור כיצד לנהוג במקרה של התראת צונאמי.

עבודת מטה דומה מתבצעת גם עם עיריית חיפה, שתתחיל אף היא בקרוב בהצבת השלטים, על פי התכנון שבוצע. בהמשך יותקנו שלטים גם ביתר ערי החוף ברחבי ישראל.

בהצבת שלטי האזהרה, שיהפכו בקרוב לחלק בלתי נפרד מנוף חופי הים של מדינת ישראל, תצטרף ישראל למדינות אחרות בעולם, כגון ארה"ב, איטליה, יפן, תאילנד, צ'ילה ועוד, שהכשירו מסלולי מילוט מפני צונאמי, מחופי הים לאזורי כינוס בטוחים.

החל מהיום, עשרות אלפי המתרחצים שפוקדים את חופי תל אביב מדי יום יחשפו לארבעה סוגים של שלטי אזהרה והכוונה: שלט לאזור הצפה - שיוצב לאורך חוף הים ויסמן את תחילת מסלול המילוט, כולל הנחיות התנהגות בסיסיות לאוכלוסייה.

הסוג השני הוא שלט הכוונה לאזור בטוח במקום גבוה, המיועד לכוון למסלולי מילוט בהליכה. השלישי הוא שלט הכוונה לאזור בטוח בבניין, והרביעי הוא שלט אזור בטוח מחוץ לאזור סכנת ההצפה.

ראש רח"ל ויו"ר ועדת ההיגוי הבין משרדית להיערכות לרעידות אדמה, בצלאל טרייבר אומר כי "רעידת אדמה הינה תופעת טבע שהתרחשותה באזורנו בלתי נמנעת. איננו יודעים מתי היא תתרחש, באיזו עוצמה ובאיזה אזור. עם זאת ככל שנקדים להיערך אליה ולנגזרותיה, ביניהן תרחיש צונאמי, כך נדע להעניק לאזרחי המדינה את המענה הטוב ביותר בתרחיש כה הרסני".