נלחמים בפקקים. רואה
נלחמים בפקקים. רואהצילום: אלירן אהרון

בשבועיים האחרונים אנו עדים לפקקים ארוכים ומשתרכים גם במערב בנימין וגם במזרח.

הנהלת המועצה מקיימת הערכות מצב שוטפות, והשבוע קיימה ישיבה דחופה בעניין, ודנה בהיבטים ובמשמעויות ובצעדים האפשריים לביצוע. כמובן שבעת הזאת אנו נדרשים לצעדים מקומיים, כי הפתרונות לטווח הארוך קיימים ומתקדמים, ומטבע הדברים הם פתרונות שאורכים זמן.

הפתרונות ארוכי הטווח הם:

במערב – הפיכת ציר 446 לדו נתיבי בשני הכיוונים בין שילת למודיעין עילית, כרגע בשלבי סיום תכנון. אנו משקיעים מאמצים להמשיך את התכנון עד נילי.

במזרח – שיקוע קלנדיה – שיאפשר חיבור מהיר ל-443 מבלי לעבור בפסגת זאב, ויקל משמעותית את העומסים בחיזמא. פרויקט זה הוא חלק מהפעילות שלנו כמועצה יחד מועצת יש"ע מול ראש הממשלה שעליה דובר בתקשורת בשבועות האחרונים, בנוגע לשיריון תקציב בן 800 מיליון שקלים לכבישים הבוערים ביו"ש.

בנוסף, נמשכות במרץ העבודות לפתיחת כביש הטבעת המזרחית מכיוון ענתות לגבעה הצרפתית, שצפוי להיפתח באפריל 2018.

במקביל נמשכות העבודות בפסגת זאב, באמצעות עיריית ירושלים וחברת מוריה, של הרחבת הנתיבים ממחסום חיזמא, ואנו מקווים שתסתיים בתוך כמה חודשים.

בצומת אדם נמשכות העבודות אך לצערנו בעצלתיים, ואנחנו מנסים ללחוץ על כל הגורמים להגביר את הקצב. יחד עם זאת יש לדעת כי פתרון זה יקל בעיקר על החוזרים לבנימין ולא להיפך. הפתרון שעתיד להקל משמעותית –הוא שיקוע קלנדייה.

בטווח המיידי:

כדי להקל על העומסים באופן מיידי זימנו פגישה דחופה עם צה"ל ומשטרת ישראל, בכדי לקדם התנהלות שיכולה להקל על הפקקים באופן משמעותי, גם במזרח וגם במערב, כדוגמת הכוונה של התנועה באמצעות משטרה, הסרת מפגעים וכדומה. נבדקות אפשרויות נוספות קצת יותר מרחיקות לכת, שגם אותן נגיש לשולחן מפקד האוגדה.

המועצה ממנה בימים אלה אנשים שכל תפקידם יהיה לבדוק את מצב התנועה בכבישים ובצמתים הבעייתיים ולשמש כאנשי קשר של המועצה מול גורמי המשטרה והצבא, ולוודא שהסיכומים שסוכמו ויסוכמו עם המשטרה וצה"ל ייושמו.

במחסום קרית ספר, עצירת רכבים בצמוד לכביש מעכבת מאד את זרימת התנועה. חלק אחר מהבעיה היא הכיכר של מודיעין עילית – שבה יש עדיפות לתושבי מודיעין עילית וכך התנועה הבאה ממערב בנימין מתעכבת. המועצה פנתה לחברת נתיבי ישראל בדרישה לשנות את הכיכר לרמזור, כדי לאפשר זרימה יותר הוגנת.

חשוב להדגיש כי אנו מכירים היטב את בעיית הפקקים, עוקבים באופן קבוע ולומדים את הנתונים, ומנסים לקדם כל העת פתרונות יחד עם משטרת ישראל וצה"ל. לצערי אנו לא יכולים לומר שיש לנו בשורה פורצת דרך לטווח הקרוב. אך נמשיך שלא להרפות ולעשות כל מאמץ כדי לאפשר תנועה זורמת ללא עיכובים עד כמה שניתן.