ח"כ בן צור
ח"כ בן צורצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור התייחס לסוגיית מתווה הכותל ודרישות הרפורמים לקבל מעמד משלהם בכותל המערבי, ואמר כי יש לאפשר להם להתפלל ב''עזרת ישראל'' נוכח העובדה שאין מדובר בחלק ממשי מהכותל.

בראיון ליעקב אייכלר ברשת ב' אמר בן צור כי ''יש קוים אדומים שמהם אי אפשר לזוז, ולכן ברחבה המרכזית של הכותל המערבי לא יהיה שינוי. אך אנו תומכים בהצעת התנאים הטובים ביותר לרחבה הייעודית להתפלל איש כדרכו''.

''אני מאמין שצריך לפעול ולעשות את המקסימום על מנת למנוע מלחמות בין יהודים ליהודים מכל סוג שהוא''.

כשהמראיין אייכלר הזכיר כי השר דרעי אמר שהרפורמים אינם יהודים השיב בן צור ''אני לא שמעתי איך הוא הגדיר אותם. בכל אופן כל אלה שבהם יהודים על פי ההלכה ויש ביניהם כאלה, עליהם אנחנו מדברים. זה מה שאני קורא להם''.

לדבריו "עזרת ישראל" שהוקמה בעבור רפורמים וקונסרבטיבים היא לא חלק מהכותל המערבי, ''זה לא הכותל זה ליד הר הבית, צריך גם להתחשב במגבלות הכח. אין לנו אפשרות לאכוף. תפסת מרובה לא תפסת'', הסביר ח''כ בן צור.

במרכז ליב"ה הפועל לחיזוק היהדות במדינה זועמים על דבריו של יו"ר סיעת ש"ס. ''צר לנו שחלק מהפוליטיקאים שפעלו לקידום הכותל הרפורמי בעבר ממשיכים גם היום לקדמו", אמרו בליב"ה. ''הקפאת המתווה היא זריית חול בעיני הציבור, כפי שהעיד השר צחי הנגבי ומקורבי רה"מ הפועלים כרגע למצוא פשרה נוספת שתחלק את הכותל לרפורמים.

''מי שנאמן לגדולי ישראל ולקדושת הכותל עליו לדרוש במיידי את ביטולו המוחלט של המתווה וסידור התקנות שיגדירו באופן ברור כי ההתנהלות בכותל כולו תהיה רק על פי מסורת ישראל", הוסיפו.