מוזיאון התנ"ך ייפתח בוושינגטון

מוזיאון התנ"ך עתיד להיפתח בעוד שבועיים בוושינגטון וסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי קיבלה הצצה מוקדמת בסיור מיוחד שערך לה נשיא המוזיאון.

"זהו מוזיאון מיוחד במינו, המספר את הסיפור של התנ"ך, ספר הספרים", אמרה סגנית השר חוטובלי, "המוזיאון מגלם בצורה מדהימה את מורשתנו העשירה מימי הבריאה, ואת הערכים שהנחיל התנ"ך לאנושות, כמו חרות ושוויון בפני האל, הקשר של האבות המייסדים האמריקאים לתנ"ך, והמקומות בארץ ישראל שבו התרחשו אירועי התנ"ך כמו הקרב של דוד וגלית בעמק האלה".

המוזיאון מלווה בכיתוב עברי לאורך כל הדרך ויש בו מסעדה כשרה שמגישה אוכל תנ"כי. אני התרשמתי מאוד מהמוזיאון ואין ספק שיהיה זה נכון להקים את מוזיאון התנ"ך גם בישראל, בבירתנו ירושלים, המקור לסיפורי ונבואות התנ"ך", הוסיפה.

מוזיאון התנ"ך בוושינגטון מתפרס על פני שמונה קומות ויש בו 72 שעות של תוכן אינטראקטיבי, המציג את התכנים בצורה מודרנית תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, אוסף של אלפי ספרי תנ"ך במגוון רחב של שפות (עד היום התנ"ך תורגם לכ-1500 שפות).

סיפורי התנ"ך מונגשים באמצעות סיור בתוך המקומות בתנ"ך ששוחזרו, ויש אפילו קומה נפרדת לדור הצעיר כשהתנ"ך מוצג בדרכים חדשניות ונגישות לילדים עם משחקים וחוויות המחברות לעולם התנ"ך.