אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: רויטרס

נתונים חדשים שפורסמו על ידי הליגה נגד השמצה במהלך סוף השבוע האחרון מלמדים כי מספר התקריות האנטישמיות שאירעו בשנה האחרונה ממשיך להיות גבוה על פני השנה שעברה.

בדו"ח הביקורת על תקריות אנטישמיות' העדכני שפרסם הארגון, הוא מדווח כי עד לחודש אלול האחרון אירעו 1,299 תקריות אנטישמיות ברחבי ארצות הברית, לרבות התקפות פיזיות, השחתת רכוש וכן מתקפות על מוסדות יהודיים.

המספר הכולל של התקריות מהווה גידול של 67% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וכבר גבוה מסך התקריות שדווחו במהלך השנה שעברה כולה. מתוך התקריות שדווחו, נרשם מספר מדאיג ביותר של התנכלויות והשחתת רכוש על רקע אנטישמי בבתי ספר ובקמפוסים של מכללות ברחבי ארה"ב.

"המשך המתקפה האנטישמית שלה אנו עדים השנה על קהילות שלנו הינו עצום בכל קנה מידה", כך אמר ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה ומנהלה בארה"ב. "למרות שקצב התקריות הואט במידת מה מאז ראשית השנה, האלימות בשרלוטסוויל והמאמץ חסר התקדים של הימין הקיצוני בארה"ב לגייס סטודנטים בקמפוסים של מכללות מראים את המציאות המטרידה של חשיפת מלוא האנטישמיות בכיכר העיר".

לדברי הארגון, האנטישמיות ממשיכה לעורר חששות חמורים בקמפוסים של מכללות ובבתי ספר ציבוריים, פרטיים ודתיים. בשנתה האחרונה הוכפל מספר התקריות בבתי ספר יסודיים ותיכוניים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, מתוכן, 142 תקריות של התנכלות ו־ 114 תקריות של השחתת רכוש.

בקמפוסים של מכללות דווח על 118 תקריות אנטישמיות בשלושת הרבעונים הראשונים של 2017 , זאת בהשוואה ל־ 74 תקריות בתקופה המקבילה אשתקד – עליה של 59%.

"אנו מוטרדים ביותר מהגידול במספר התקריות האנטישמיות, ההצקות והשנאה בבתי הספר בארה"ב ואיננו חושבים שהסטטיסטיקה משקפת את חומרת המצב", אמר גרינבלט. "רבות מהתקריות במוסדות חינוך אינן מדווחות. כמדינה, עלינו לעשות יותר כדי לוודא שמוסדות החינוך שלנו יישארו מקומות שבהם התלמידים לומדים בביטחה מבלי לחשוש מפני התנכלויות ושנאה".