בית משפט. אילוסטרציה
בית משפט. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

רק אחרי שהשתחרר משירות קבע, החליט צעיר תושב גן יאיר לתבוע את המועצה המקומית ואת בית הספר על פציעתו במהלך משחק כדורגל בהיותו בכיתה ד'.

על פי התביעה, בזמן בו שיחקו הוא וחבריו כדורגל בהפסקה, הוכשל התובע, ופניו הוטחו בעוצמה בצינור השקיה שבלט מהקרקע – וכתוצאה מכך הוא איבד שן ושבר שלוש שיניים נוספות.

במסגרת התביעה, שאותה הגישו עוה"ד דוד פייל ואיתן פרגו - הובאו תמונות שצולמו ע"י הוריו של הצעיר – ובו נראה צינור המים הבולט שבו התנגש הצעיר במהלך משחק הכדורגל.

במסגרת התביעה הובא דו"ח פציעה המתאר את האירוע, וכן מציין לו עדים מקרב התלמידים, החתום על ידי מנהלת בית הספר. כמו כן הובא מכתב שכתבו ההורים לראש המועצה, וכן את תשובתו – המאשרת את גרסת הצעיר.

נציגי בית הספר ומשרד החינוך טענו במשפט, כי צינור ההשקיה לא היווה מפגע, שלא ניתן להשגיח על ילדים בכל רגע ורגע, וכי התביעה הוגשה בשיהוי רב ולא סביר - ולכן לא נשמרו המסמכים שיוכלו לבסס את טענותיהם.

השופטת אורלי מור-אל מבית משפט השלום בתל אביב קבעה בפסק דינה כי התביעה הוגשה במסגרת החוק, המאפשר לצעירים עד גיל 25 להגיש תביעות נזיקיות שארעו להם במהלך היותם קטינים. לדבריה, לא ניתן לצפות מילד בכיתה ד' להגיש תביעה לבית המשפט.

כמו כן, קבעה השופטת מור-אל כי התובע הביא ראיות לרוב התומכות בגירסתו, בעוד שמשרד החינוך ובית הספר לא הביאו כל עדות או מסמך המאוששים את עמדתם.

בפסק דינה, פסקה השופטת מור-אל לצעיר פיצוי על סך כ-85 אלף שקלים. התביעה נדונה בבית משפט השלום בתל אביב.