הסכם שכר חדש לעובדי אמונה
הסכם שכר חדש לעובדי אמונהצילום: דוברות הפועל המזרחי

בטקס חגיגי במשרדי 'הפועל המזרחי' בפתח תקווה נחתם ההסכם עם הנהלת ״אמונה״ שמסדיר בין היתר נושאים כמו תוספות שכר, ביטול השלמה לשכר מינימום, פתיחת אופק קידום לעובדים , קרן השתלמות ועוד.

הטקס נערך בנוכחות מזכ"ל ההסתדרות אבי סולימן, יו"ר ׳אמונה׳ ליאורה מינקה, מנכ"ל 'אמונה' דוד הדרי יו"ר האגף לאיגוד מקצועי עו"ד אביגדור קולה, היועצת המשפטית עו"ד רחלי פרץ כהן ונציגי ועד העובדים בראשות שמעון גמדני ושיקו חג'ג'.

אבי סולימן ברך את הנהלת אמונה וועד העובדים שהצליחו לגשר על הפערים העמוקים שהיו בין הצדדים מעל לשנתיים וחצי של דיונים על ההסכם, "זה היה קשה ולא פשוט אך בסופו של תהליך ארוך הצדדים הגיעו להסכמות ואני שמח על כך ומקווה כי מעתה העובדים ייהנו מתנאי עבודה מתגמלים, ברורים וטובים, הרבה מעבר למה שקבוע בחוק, ובעיקר יקנה להם ביטחון תעסוקתי״.

ליאורה מינקה ציינה כי "בסופו של דבר טובת הילדים שאנו מגדלים ומחנכים יום יום עמדה לנגד עיננו. אנו יודעים כי שיפור התנאים של העובדים, שעוסקים כאן במעשי חסד, זו המטרה העיקרית".

דוד הדרי אמר כי ההסכם החדש "מעניק לעובדים תנאים מצוינים שלא קיימים באף הסכם קיבוצי אחר של מוסדות רווחה וחינוך. מדובר בהישגים משמעותיים מאוד הודות לעבודתם המאומצת של ועד העובדים והסתדרות הפועל המזרחי שייצגו נאמנה את כלל העובדים במוסדות".

שמעון גמדני ושיקו חג'ג' הודו למזכ"ל ההסתדרות על הסיוע הרב שניתן להם ועל הייצוג בעת המשא ומתן אשר הניבו להם תוצאות חיוביות ואמרו כי "זה היה תהליך ארוך וקשה עם הרבה מאד ויכוחים ודיונים שכללו גם ויתורים של שני הצדדים אולם מה שעמד לנגד עיננו כל הזמן היה רק טובת הילדים ושמירה על המשך קיומו של מפעל החסד הענק שאנו עובדים בו למעלה מ – 30 שנה ונקרא 'אמונה'".